اولتیماتوم ویژه همتی به بانک‌ها


اولتیماتوم ویژه همتی به بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی ایران معتقد است: بازار ارز پس از یک دوره سخت که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، بتدریج به سمت پایداری و پیش‌بینی‌پذیری حرکت می‌کند.

به گزارش بنکر (Banker)، عبدالناصر همتی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: تلاش بانک مرکزی در یکسال گذشته به‌طور عمده متمرکز بر مدیریت بازار و ساماندهی آن بوده است و طرح مباحثی مانند تأمین مالی دولت یا کمک به بانک‌ها از راه تحولات نرخ ارز نه تنها براساس آمار بی‌اساس، بلکه جفای بزرگی در حق بانک مرکزی است.

وی افزود: کارشناسان می‌دانند که کنترل نوسان‌های نرخ ارز فرآیند پیچیده‌ای است که با ابزارهای در اختیار بانک مرکزی انجام می‌گیرد. همتی تأکید کرد: همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی برصیانت از ذخایر بانک مرکزی پا برجا هستم و به‌صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

رئیس کل بانک مرکزی یادآورشد: بخش با اهمیت دیگری از اقدامات در دست انجام این بانک آن است که دوره تخطی برخی از بانک‌ها، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای وام‌های خاص بویژه اشخاص و شرکت‌های مرتبط و... به سرآمده است و بانک‌ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی را که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری و اجرا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان