55 شرکت تعاونی جدید در استان اردبیل تشکیل شد


55 شرکت تعاونی جدید در استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: از ابتدای سال جاری 55 شرکت تعاونی جدید در این استان تشکیل شده و مجوز فعالیت گرفته است.

قاسم رحیمی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد تعاونی تشکیل شده، ۲۴ شرکت در گرایش کشاورزی، ۱۲ شرکت در حوزه صنعت، ۱۱ شرکت در گرایش خدمات و چهار شرکت در بخش تولید فرش مجوز فعالیت گرفته است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان برای تشکیل شرکت‌های تعاونی افزود: صدور مجوز به شرکت‌ها در ۱۶ گرایش مختلف توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب تعاونی انجام می گیرد و گرایش‌های کشاورزی، تامین نیاز، صنعت، خدمات، فرش، تولیدی و توزیعی و مسکن از استقبال بیشتری برخوردار است.

رحیمی با اشاره به ممنوعیت عضویت افراد حقوقی دولتی در شرکت‌های تعاونی تاکید کرد: طبق ماده ۸ قانون تعاون، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، می‌توانند در شرکت تعاونی عضو شوند و اشخاص حقوقی دولتی به عضویت شرکت تعاونی پذیرفته نمی‌شوند.

وی در خصوص حداقل عضو لازم جهت تشکیل شرکت تعاونی گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر بوده ولی تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس قانون، به استثنای یک مورد، سقفی برای حداکثر تعداد عضو برای شرکت‌های تعاونی تعیین نشده و فقط شرکت‌های تعاونی مسکن که احداث واحدهای مسکونی اعضا را بر عهده دارند، در تعداد اعضا نباید از حداکثر ۵۰۰ نفر عضو تجاوز کنند.

در هزار و ۵۷۷ شرکت تعاونی دارای مجوز استان اردبیل، بیش از ۱۳ هزار نفر مشغول به کار هستند.

مجموع اعضای تعاونی‎های استان نیز بیش از ۸۲۵ هزار نفر اعلام شده است که ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد عضو تعاونی سهام عدالت و مابقی نیز عضو تعاونی‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات هستند.

۱۹۰۵/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟