تاسیس پایگاه نظامی ترکیه در دوحه قطر


تاسیس پایگاه نظامی ترکیه در دوحه قطر

روزنامه ترک زبان حریت روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آنکارا نوشته بود که مراحل ساخت پایگاه جدید و زیرساختهای آن در فاز بهره برداری است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از lualuatv، دولت ترکیه می گوید قصد دارد پایگاه نظامی جدیدی در قطر تاسیس کند. قرار است پاییز امسال مراحل اجرایی این پروژه با همکاری ترکیه و قطر شروع شود.

روزنامه ترک زبان حریت روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آنکارا نوشته بود که مراحل ساخت پایگاه جدید و زیرساختهای آن در فاز بهره برداری است که اولین پایگاه نظامی این کشور در منطقه خلیج فارس خواهد بود.

پیش از این به دعوت دوحه نظامیان ترکیه ای در این کشور مستقر شده بودند که ظاهراً با تاسیس این پایگاه تعداد نظامیان ترک به طور قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

به گفته دولت قطر در حال حاضر حدود 3هزار نیروی نظامی ترکیه در این کشور حضور دارند. در سال های اخیر قطر در پی تنش با دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس همکاری های نظامی خود را با ترکیه افزایش داده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سال 2017 همکاری و کمک این کشور به قطر را اعلام کرد. وی گفت: این کشور به طور کامل از دولت دوحه در برابر عربستان و دیگر متحدانش حمایت خواهد کرد.

پیش از این دولت های حاشیه خلیج فارس خواستار عقب نشینی نیروهای ترکیه از قطر به عنوان یکی از پیش شرط های گفتگو و معامله با دولت دوحه شده بودند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا