هیاتی ویژه برای ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان تشکیل شد


هیاتی ویژه برای ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان تشکیل شد

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه دستور تشکیل یک هیات ویژه را به منظور ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان را صادر کرد.

به گزارش روز شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه در پی سفر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه به استان کردستان و برگزاری جلسه شورای اداری این استان با حضور رئیس دستگاه قضا، مطالبی مبنی بر بالا بودن آمار فساد در برخی از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان کردستان با استناد به گزارش یکی از مراجع رسمی که اخیرا در در این زمینه منتشر و در برخی از رسانه‌های کشور منعکس شده بود، مطرح شد.

رییسی پس از شنیدن اظهارات حاضران در جلسه با تاکید بر اینکه این موضوع نیازمند بررسی جدی است، از استاندار خواست که این موضوع را بررسی و در صورت صحت موضوع برای برخورد و ریشه کنی فساد اداری تدبیر و اقدام جدی کند.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت عدم صحت ادعاهای مطروحه در آن گزارش، نسبت به این موضوع اطلاع رسانی صورت گیرد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده رئیس قوه قضاییه در راستای ارزیابی این گزارش و رسیدگی به موضوع، دستور تشکیل هیات ویژه‌ای از دستگاه‌های نظارتی استان با محوریت سازمان بازرسی کل کشور و عضویت سازمان تعزیرات، دیوان محاسبات، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه و ناجا را صادر کرد.

در ساعات پایانی حضور رییس قوه قضاییه در کردستان، اولین جلسه این هیات با حضور آیت الله رییسی و جمعی از مسئولان قضایی مرتبط در دادگستری سنندج تشکیل شد. رییس قوه قضاییه در این جلسه دستور داده که هر سه ماه یکبار روند پیشرفت اقدامات به وی گزارش شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان کردستان و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در راس یک هیات عالی قضایی وارد سنندج شد. وی ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم، دانشجویان، علما، روحانیون، خانواده شهدا و ایثارگران و نشست با قضات، در شورای اداری این استان شرکت کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، حجت الاسلام حکمت علی مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و حجت الاسلام محمد موحدی دادستان انتظامی قضات، رئیس قوه قضائیه را در این سفر همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط