گرانی 100 دلاری طلا در دو هفته گذشته


هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1521 دلار رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.6 درصد رشد قیمت نشان داده است.

به گزارش بنکر (Banker)، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۵۲۳ دلار ایستاد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارز در شرکت دیلی فارکس، طلا در فاز تحکیم قیمت است. هیچ یک از عواملی که از افزایش اخیر قیمت طلا پشتیبانی کرده بودند از میان نرفته‌اند و همچنان جنگ تجاری ادامه دارد و بازده پایین‌تر اوراق قرضه نیز به نفع طلا مانده است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد بر این باور است که چین می‌خواهد توافق کند و این اختلاف نسبتا کوتاه خواهد بود.
این اظهارات پس از وعده چین برای تلافی تعرفه‌های جدید آمریکا روی واردات ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی مطرح شد.
اما با نامعلوم ماندن سرنوشت دعوای آمریکا و چین، سرمایه گذاران در برابر کندی رشد اقتصاد جهانی به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا، ین ژاپن و اوراق خزانه آمریکا روی آورده‌اند.
اوایل هفته جاری بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه آمریکا از بازده اوراق خزانه دو ساله کمتر شد که از نظر بازار، نشانه هشداردهنده درباره وقوع رکود است.
بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای ماه میلادی جاری در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مایوس کننده‌ای که در سرتاسر جهان منتشر شده است، حدود هشت درصد یا بیش از ۱۰۰ دلار گران شده است.
در این بین، شاخص دلار روز جمعه اندکی رشد کرد و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد با توجه به وضعیت نمودار فنی، هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۴۸۳ تا ۱۵۰۳ دلار سقوط کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۸۳۶ دلار و ۱۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۴۴۸ دلار و ۵۷ سنت معامله شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته