عصر جدید برای آماتور‌ها کلید خورد/ آغاز ماراتن فوتبالی برای کسب جواز حرفه‌ای


عصر جدید برای آماتور‌ها کلید خورد/ آغاز ماراتن فوتبالی برای کسب جواز حرفه‌ای

لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز «شنبه» با برگزاری دیدار تیم‌های رایکا بابل و داماش گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز شنبه با برگزاری ۹ دیدار رسما آغاز خواهد شد.

عصر جدید برای آماتور‌ها کلید خورد/ آغاز ماراتن فوتبالی برای کسب جواز حرفه‌ای

از نکات جالب توجه لیگ امسال این است که نیمکت سرمربیگری بیشتر تیم‌ها تغییرات داشته است و از ۱۸ تیم حاضر در لیگ آزادگان هیچ کدام سرمربی خارجی ندارند و سکان هدایت تمامی تیم‌ها در اختیار مربیان ایرانی است.

همچنین لیگ امسال بر خلاف سال گذشته که با ۱۶ تیم برگزار می‌شد ۱۸ تیمی است و این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی بر جذابیت و بالا رفتن رقابت بین تیم‌ها داشته باشد.

تیم‌های خوشه طلایی ساوه و آرمان گهر سیرجان با ایستادن در رده اول گروه خود در مسابقات فصل گذشته لیگ دسته ۲ به طور مستقیم به لیگ یک صعود کردند و نیروی زمینی تهران هم با هدایت امیدرضا روانخواه موفق شد با شکست داماش گیلان در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت در پلی آف به لیگ دسته یک صعود کند.

استقلال خوزستان و سپیدرود رشت نیز با نتایج ضعیفی که در فصل گذشته لیگ برتر کسب کردند، امسال در لیگ یک حضور دارند تا دوباره برای صعود به سطح اول فوتبال ایران بجنگند.

۳ تیم رایکا مازندران، علم و ادب تبریز و داماش گیلانیان با خرید امتیاز تیم‌های خونه به خونه بابل، شهرداری تبریز و کارون اروند خرمشهر از دیگر تیم‌هایی هستند که امسال در لیگ یک به رقابت خواهند پرداخت. با نگاهی به تیم‌های حاضر در لیگ امسال می‌توان دریافت که اکثر تیم‌های حاضر در لیگ به خوبی در نقل و انتقالات تابستانی تقویت شدند و در ترکیب تیم‌های حاضر در این لیگ شاهد حضور برخی ستاره‌های سال‌های نه چندان دور تیم‌های مدعی لیگ برتری خواهیم بود.

مربیان نام آشنایی همچون محمود فکری، مجتبی حسینی و علی نظر محمدی که سابقه هدایت تیم‌های لیگ برتری را در فصل‌های گذشته داشتند در کنار محمد نصرتی، رضا عنایتی و علی لطیفی که از بازیکنان سال‌های نه چندان دور سرخابی‌های پایتخت بودند، در این لیگ برای صعود تیم هایشان به لیگ برتر خواهند جنگید که تقابل آن‌ها رقابت‌های این فصل را جذاب‌تر خواهد کرد.

برنامه بازی‌های هفته اول لیگ دست اول فوتبال ایران

۱۷:۳۰ رایکا بابل - داماش گیلان ۱۷:۳۰ قشقایی شیراز - مس کرمان ۱۷:۳۰ آلومینیوم اراک - فجر سپاسی ۱۸:۰۰ علم و ادب تبریز - نود ارومیه ۱۸:۰۰ آرمان گهر - گل ریحان البرز ۱۸:۰۰ نیروی زمینی - خوشه طلایی ساوه ۱۸:۳۰ سپیدرود رشت - مس رفسنجان ۱۸:۳۰ سرخپوشان پاکدشت - ملوان ۱۹:۳۰ استقلال خوزستان - بادران تهران

بیشتر بخوانید:

حضور چشمگیر مربیان شناخته شده در لیگ آزادگان

بازیکنان سابق اروند کارون به رایکا بابل پیوستند

تیم فوتبال داماش گیلان به لیگ دسته اول آمد

کمبود بازیکن، معضل بزرگ لطیفی در آستانه شروع لیگ

نود ارومیه، شکست ناپذیر در بازی های تدارکاتی

انتهای پیام/

برنامه بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس