9 نفر از غرق شدن در ساحل آستارا نجات یافتند


9 نفر از غرق شدن در ساحل آستارا نجات یافتند

آستارا - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: ناجیان غریق 9 مسافر ناآشنا به فن شنا را از غرق شدن در آب های ساحلی این شهرستان نجات دادند.

حسین انزابی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ناجیان غریق روز گذشته این افراد را در مناطق خطرآفرین لوندویل و طرح های سالمسازی سفیر امید و صدف آستارا از آب بیرون کشیدند و هلال احمر در نجات آنها همکاری کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران از نوار ساحلی آستارا، ۳۶ ناجی غریق در طرح‌های سالمسازی و نقاط خطر آفرین مستقر هستند و حقوق آنها با همکاری دستگاه های متولی، در زمان مقرر پرداخت می شود.

وی بیان کرد: ناجیان غریق با دو دستگاه جت اسکی و یک دستگاه قایق موتوری از ساعت هشت تا ۲۰ فعالیت می‌کنند و گردشگران، از شنا در مناطق خطرآفرین خودداری و به هشدارهای ناجیان و تابلوهای شنا ممنوع توجه کنند.

انزابی یادآور شد: در تابستان سال گذشته ناجیان غریق آستارا ۲۶ نفر را در طرح‌های سالمسازی و ۲۰ نفر را در خارج از طرح‌ها نجات داده بودند و هشت نفر نیز غرق شده بودند.

بندر گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و سه طرح سالمسازی دریای خزر در ساحل آن فعال است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا