قم می تواند قطب تولید لباس ایرانی اسلامی باشد


قم می تواند قطب تولید لباس ایرانی اسلامی باشد

قم- ایرنا- عضو شورای فرهنگ عمومی قم گفت: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و همچنین ظرفیت هایی که در قم وجود دارد، این استان می تواند به قطب تولید لباس ایرانی و اسلامی تبدیل شود.

سید مرتضی طبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گروه های مردم نهاد و تعاونی ها به ویژه بانوان می توانند با حمایت دولت، کارگاه های بزرگ طراحی و دوخت لباس اسلامی راه اندازی نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت قم در راه اندازی کارگاه های مدل و لباس، اضافه کرد: در استان قم بانوان هنرمند زیادی علاقه مند به طراحی، دوخت و عرضه لباس های فاخر و اسلامی هستند و این کارگاه ها علاوه بر اشتغال زایی، می تواند درآمدزایی مناسبی برای استان به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی کارگاه های مد و لباس اسلامی کارکرد مناسبی از نظر فرهنگی دارد، ادامه داد: از سوی دیگر توسعه این کارگاه ها زمینه صادرات لباس با طراحی ایرانی و اسلامی را به سایر استان ها مهیا می نماید.

طبا در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است روی مدل های جوان پسند، به روز و مناسب اسلامی کار کند تا نسل جوان استقبال بیشتری از این مساله داشته باشند.

وی افزود: برای پیاده سازی هر چه بهتر مدل های اسلامی و ایرانی لباس باید کارگروه مد و لباس در استان قم فعال تر شود.

وی اضافه کرد: این کارگروه که در سطح ملی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کند، در استان قم نیز باید سیاستگذاری، پشتیبانی، نظارت و حمایت از طرح های عفاف و حجاب را عهده دار باشد.

عضوی شورای فرهنگ عمومی قم ادامه داد: با توجه به این که دولت به تنهایی نمی تواند طرح های عفاف و حجاب را محقق نماید، کارگروه مد و لباس باید در حوزه های سیاستگذاری، هماهنگی، نظارت و پشتیبانی فعالیت و مسائل اجرایی را به بخش خصوصی واگذار نماید.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق