اتمر شصت میلیون دالر از مسکو گرفته بود


یک روزنامۀ روسی، از حمایت روسیه از نامزدی حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گزارش داده و حتی از کمک‌شصت میلیون دالری روسیه به این تیم انتخاباتی خبر داده بود. روزنامۀ «نیزویسیمایا گازتا» در مقاله‌ای با عنوان «روسیه انتخابات...

یک روزنامۀ روسی، از حمایت روسیه از نامزدی حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گزارش داده و حتی از کمک‌شصت میلیون دالری روسیه به این تیم انتخاباتی خبر داده بود.
روزنامۀ «نیزویسیمایا گازتا» در مقاله‌ای با عنوان «روسیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را می‌بازد» که در اول اگست امسال نشر شده، مدعی شده است که روسیه از نامزدی حنیف اتمر در انتخابات حمایت می‌کرده است.

در بخشی از نوشتۀ این روزنامه به نقل از «منابع اطلاعاتی در کابل» آمده است: «در کابل می‌دانند که کابلوف و کرزی رهبری روسیه را به ضرورت پیروزی اتمر قانع ساخته اند، هرچند در ماه فبروری چانس پیروزی او زیاد معلوم نی‌شد».

روزنامه به نقل از همان «منبع اطلاعاتی» اما با تأکید بر «بر اساس شایعات» نوشته است: «برای اتمر همچنان مبلغ تمویلی به مقدار 60 ملیون دالر اختصاص یافته است اما مشخص نیست که چه مقدار از این پول به واسطه‌ها به عنوان کمیشن رسیده است».
این نوشته برای بار نخست توسط هفته‌نامۀ «جادۀ ابریشم» در افغانستان منتشر شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید