گسترش طرح مسجد دوستدار خانواده در کانون های مساجد جنوب کرمان 


گسترش طرح مسجد دوستدار خانواده در کانون های مساجد جنوب کرمان 

مجید خوبی زاده، گفت: با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح مسجد دوستدار خانواده در کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری شهر جیرفت، به منظور گسترش آن، این طرح در چهار کانون فرهنگی هنری دیگر نیز آغاز شده است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: در دین مبین اسلام به امر ازدواج و تشکیل خانواده توجه زیادی شده و ازدواج از جمله دستور‌های اللهی است که بر هر زن و مرد مسلمان واجب شده است و هر یک از زن و مرد می تواند طبق معیارهای اسلام فرد مناسبی را برای زندگی مشترک خود برگزیند.
فلسفه ازدواج فارغ از تداوم نسل، یک ضرورت برای دست یابی به آرامش درونی و کمال دین است.
متاسفانه یکی از موانع بر سر راه ازدواج جوانان چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در برگزاری مراسم ازدواج و تهیه جهیزیه است که این موضوع خود مانعی بر سر راه ازدواج جوانان شده است.
خوشبختانه هنوز جوانانی هستند که تمایل دارند به دور از تجملات و چشم و هم چشمی ها جشن عقد ازدواج خود را در مکان مقدسی همچون مسجد برگزار کنند.

در حدیثی پیامبر اکرم(ص) فرمود: پیوند مقدس ازدواج را از طریق مجالس جشن و سرور برای مردم اعلان و این برنامه ها را در مساجد برگزار کنید.

با پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و همکاری مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها و کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری شهر جیرفت، در (۷ اسفند) سال گذشته هم زمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، برای نخستین بار طرح «مسجد دوستدار خانواده» در جنوب کرمان راه اندازی شد.

« مسجد دوستدار خانواده» با رویکرد احیا کارکردهای مسجد طراز اسلامی و ایجاد ارتباط بین مسجد و خانوده و نیز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فراهم شدن زمینه ازدواج آسان، تعالی و تحکیم بنیان خانواده آغاز به کار کرد.

خبرنگار خبرگزاری شبستان، در خصوص فعالیت های این مسجد با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت و گو کرد.

« مجید خوبی زاده »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مسجد دوستدار خانواده دارای بخش های مختلفی همچون ستاد ازدواج، اتاق عقد، مزون لباس عروس، اتاق مشاوره، مهد غنچه های فاطمی، کتاب خانه تخصصی زن و خانواده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، بیان داشت: ستاد ازدواج مسجد دوستدار خانواده با اهداف ترویج ازدواج آسان و پایدار در بستر مسجد راه اندازی شده است که دارای کارگروه های واسطین ازدواج، تسهیل ازدواج، مشاوره، آموزش، فرهنگی و رسانه است که هر کدام از این کارگروه ها در راستای اهداف ستاد ازدواج در حال فعالیت هستند.
خوبی زاده، ابراز داشت: کارگروه آموزش، وظیفه شناسایی واسطین ازدواج که از معتمدین مسجدی هستند را برعهده دارد که پس از شناسایی این افراد با دعوت از آنها کارگاه های آموزشی را برگزار می کند.
وی، افزود: در کارگروه مشاورین، با برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها سعی می شود فرهنگ ازدواج آسان ترویج یابد.
خوبی زاده، ادامه داد: کارگروه تسهیل ازدواج نیز با جمع کردن گروهی از خیرین تلاش می کند با هدف تسهیل در ازدواج جوانان کم بضاعت، اقلام ضروری و اولیه آنها برای آغاز زندگی مشترک را فراهم کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، عنوان داشت: با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح مسجد دوستدار خانواده و به منظور گسترش این طرح در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان، هم زمان با آغاز اوقات فراغت تابستانی، این طرح در سطح ۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در جنوب کرمان آغاز شد.

بنابراین گزارش، خبرنگار خبرگزاری شبستان، با مدیر کانون فرهنگی هنری شجاع حیدری و مجری طرح مسجد دوستدار خانواده، گفت و گو کرد.

« محدثه رودباری »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: اتاق عقد مسجد دوستدار خانواده در روزهای سه‌ شنبه و پنج‌ شنبه در صورت حضور عاقد از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب و در مابقی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا اذان مغرب فعال است.

مجری طرح مسجد دوستدار خانواده، بیان داشت: با راه اندازی اتاق عقد تاکنون ۴ زوج با استفاده از امکانات این اتاق، زندگی مشترک خود را از مسجد دوستدار خانواده آغاز کرده اند و هم اکنون تعداد دیگری نیز برای برگزاری مراسم عقد ازدواج خود در این مکان، وقت قبلی گرفته اند.

رودباری، با اشاره به فعالیت کارگروه مشاوره، بیان داشت: در اتاق مشاوره ۴ روز از ایام هفته ۳ نفر از مشاورین مجرب پاسخگوی مراجعین در حوزه کودک و خانواده هستند.

وی، ابراز داشت: هم زمان با سال روز ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) جشن باشکوهی در مسجد دوستدار خانواده شد.

رودباری، عنوان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی، به منظور کمک به نیازمندان و فقرا راه اندازی دفتر خیریه مسجد دوستدار خانواده یکی دیگر از فعالیت های مسجد دوستدار خانواده است.
مجری طرح مسجد دوستدار خانواده، ادامه داد: در همین راستا شروع این فعالیت از ماه مبارک رمضان آغاز شد و در اولین اقدام با تهیه و توزیع بسته های حمایتی، به ۴۰۰ خانواده نیازمند در سطح محله، شهر و حتی روستا کمک شد.
وی، عنوان داشت: این بسته های حمایتی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، ماکارونی، پنیر بود که با کمک اهالی مسجد و خیرین به دست نیازمندان رسید.

رودباری، اضافه کرد: در کارگروه فرهنگی، زیارت اولی ها را به مشهد مقدس و قم و ان شاالله در آینده به کربلای معلی اعزام می کنیم.

مجری طرح مسجد دوستدار خانواده، اظهار داشت: یکی دیگر از فعایت های این مسجد در راستای ارتقای سطح آگاهی بخشی خانواده ها، کتاب خانه تخصصی زن و خانواده راه اندازی شده است.

وی، افزود: هم اکنون در حال اجرای طرح مسابقه کتاب خوانی ویژه همسران، دختران و پسران مجرد هستیم.

رودباری، در پایان، از علاقمندان به برگزاری مراسم عقد ازدواج خود در مسجد دوستدار خانواده دعوت کرد.

گفتنی است؛ علاقمندان به شرکت در فعالیت های این مسجد و بهره مندی از امکانات اتاق عقد، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره 09031606241 و یا با مراجعه حضوری به آدرس: شهر جیرفت - بولوار جانبازان - کوچه 6 مسجد دوستدار خانواده واقع در مسجد حضرت زهرا(س) اقدام کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس