احیای جشنواره ملی «غدیر»/ دبیرخانه دائمی تشکیل می شود


احیای جشنواره ملی «غدیر»/ دبیرخانه دائمی تشکیل می شود

سهرابی از رونمایی فراخوان جشنواره ملی «غدیر» خبر داد و گفت: این جشنواره مدتی مغفول مانده بود و با همکاری بنیاد «غدیر» فارس این جشنواره احیا شد و دبیرخانه دائمی آن در ایام عید «غدیر» افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 21 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد بین المللی «غدیر» فارس برنامه دهه امامت و ولایت در فارس برگزار می شود، گفت: از چندین ماه گذشته برنامه های ویژه این ایام، برنامه ریزی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اجرای 15 نمایش خیابانی ویژه این ایام در شیراز خبر داد و افزود: این نمایش ها در آستان های مقدس احمدی و محمدی (ع)، حضرت سید علاالدین حسین (ع)، گذرهای «هنر»، «عفیف آباد» و «ملاصدرا» و همچنین پایانه های اتوبوس رانی اجرا می شود.

وی گفت: عید سعید غدیرخم بزرگترین و مهمترین عید اسلام و شیعه است و از این رو لازم است هر کس با هر توانایی فرهنگ امامت و ولایت را در جامعه تسری دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه جشن های مردمی در محله های مختلف شیراز به این مناسبت برگزار می شود و مردم شریف محله سیل زده «سعدی» هم از این جشن ها بهره مند می شوند، تاکید کرد: نمایشگاهی متشکل از 30 اثر خوشنویسی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، برپا می شود که موضوع آن خطبه «غدیر» است و از کتاب خطبه «غدیر» که با سه نوع خط ایرانی کتابت شده توسط دبیر کل بنیاد بین المللی «غدیر» رونمایی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه «نقالی» و «پرده خوانی» 2 هنر مهم این مرز و بوم محسوب می شود و این اداره کل به آن توجه می کند و این 2 هنر دینی در این ایام در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) برای مردم اجرا می شود.

وی از حرکت کاروان های شادی در سطح شیراز در ایام 10 روز، دهه امامت و ولایت، گفت: تجلیل از سادات فرهنگ و هنر، برگزاری مسابقه کتابخوانی «عید تا عید» در اداره ها و نهادها و همچنین رونمایی از فراخوان جشنواره ملی «غدیر» از دیگر برنامه های این ایام است.

سهرابی تاکید کرد: این جشنواره مدتی مغفول مانده بود و با همکاری بنیاد «غدیر» فارس این جشنواره احیا شد و دبیرخانه دائمی آن در ایام عید «غدیر» افتتاح می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه علاقمندان به کتابخوانی می توانند با مراجعه به سایت طلاع رسانی این اداره کل کتاب «عید تا عید» را دریافت و در مسابقه ای که جایزه آن سفر به عتبات عالیات است، شرکت کنند، خاطر نشان کرد: به 20 نفر از برگزیدگان این مسابقه جایزه تعلق می گیرد.

وی با اعلام اینکه مسابقه کتاب «عید تا عید» بر اساس آنچه در پایگاه اینترنتی فرهنگ و ارشاد فارس بارگذاری شده تا 29 مردادماه جاری ادامه دارد، افزود: به 20 نفر از برگزیدگان این مسابقه، جایزه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی