ضرورت آگاه سازی مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها


ضرورت آگاه سازی مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها

عرب نژاد با تاکید بر ضرورت آگاه سازی آحاد مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، گفت: بدون همکاری رسانه و خبرنگاران نمی توان رسالت بهزیستی را به سرانجام رساند.

«علی عرب نژاد» در بازدید از خبرگزاری شبستان در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه شرکای اجتماعی بهزیستی هستند و نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاه سازی به آحاد جامعه دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه جامعه گرفتار آسیب‌هایی است که نیاز به مدیریت و آگاه سازی عمومی دارد، گفت: شناخت و آگاهی مردم از بسترهای که در جامعه وجود دارد و حساسیت‌های که باید نسبت به مسائل پیرامون خود داشته باشند بهترین راه پیشگیری از آسیب ها اجتماعی است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از معلولیت‌های در سطح کشور به ویژه در خراسان جنوبی مادرزادی و قابل پیشگیری است، افزود: باید عواملی که در بروز معلولیت های مادرزادی نقش دارند به جامعه اطلاع رسانی شوند و خوشبختانه بستر و ظرفیت پیشگیری از این معلولیت‌ها در بهزیستی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با ناآگاهی خانواده‌ها از علل بروز معلولیت‌ها و بسترهای موجود برای پیشگیری در آینده بار سنگینی بر دوش خود، دولت و جامعه خواهند گذاشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بدون همکاری رسانه و خبرنگاران نمی توان رسالت بهزیستی را به سرانجام مطلوب برسانیم، درخواست کرد خبرگزاری شبستان بیشتر در عرصه اطلاع رسانی و معرفی فعالیت های بهزیستی و ارائه خدمات به جامعه هدف و همچنین توسعه مشارکت های اجتماعی ورود پیدا کند.

عرب نژاد با اشاره به نقش موثری که رسانه ها می توانند در راستای شناخت و آگاهی مردم از خدمات و بسترهای فراهم شده توسط اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی داشته باشند، گفت: همشهریان میتوانند از طریق سامانه 1480 بهزیستی از خدمات مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات خانوادگی، کسب مهارتهای زندگی، برقراری ارتباط زناشویی، مقابله با استرس و مشاوره تحصیلی و تربیتی و مشکلات فردی و میان فردی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده است، افزود: مردم می توانند خشونت های مربوط به کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری و همچنین موارد اقدام به خودکشی را با خط تلفنی 123 درمیان بگذارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه ترک اعتیاد و لزوم آگاهی خانواده ها در بحث پیشگیری، تصریح کرد: متقاضیان ترک اعتیاد می توانند به مراکز و کمپ ها مختلف مراجعه کنند و از خدمات آنان استفاده کنند؛ اکنون بهانه ای برای درمان اعتیاد وجود ندارد.

عرب نژاد تاکید کرد: رسانه ها شریان اصلی انتقال اطلاعات و خدمات قابل ارائه در حوزه بهزیستی به مردم و جامعه هدف هستند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»