برگزاری دومین همایش بین‌المللی «فعالان اربعین» در مشهد مقدس


برگزاری دومین همایش بین‌المللی «فعالان اربعین» در مشهد مقدس

دومین همایش بین‌المللی «فعالان اربعین» با حضور موکب‌دارانی از ایران و کشورهای عراق، پاکستان، بحرین، لبنان، یمن، افغانستان و بلژیک و حضور شخصیت‌هایی نظیر وزیر کشور و معاون فرهنگی حشدالشعبی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: ستاد اربعین آستان قدس رضوی با هدف هم افزایی و انتقال تجربیات موکب داران و فعالان اربعین حسینی دومین همایش بین المللی «فعالان اربعین» را در روزهای ٢٤و ٢٥مرداد در تالار قدس مشهد مقدس برگزار می‌کند.

بنابر این گزارش، بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام اعلام کرد: تقویت اخوت و برادری بین خادمین سیدالشهداء(ع)، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی، نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت از مهمترین اهداف برگزار کنندگان این رویداد بزرگ مذهبی است.

در این همایش موکب دارانی از ایران و کشورهای عراق، پاکستان، بحرین، لبنان، یمن، افغانستان و بلژیک در این همایش شرکت می‌کنند.

باتوجه به اینکه موکب داران ایرانی در سال‌های گذشته تجربیات خوبی در زمینه خدمت به زائران اربعین حسینی کسب کرده‌اند، تلاش شده است که در قالب شش کارگاه تخصصی که در حاشیه این همایش برپا می شود، زمینه ساز تبادل تجربیات و بهبود این خدمات باشیم.

بار اصلی خدمت رسانی به زائران اباعبدلله(ع) بر عهده موکب داران عراقی است و به همین دلیل موکب داران و عشیره داران بزرگ عراقی در این همایش بین المللی شرکت کرده‌اند. اما با توجه به حضور فعال موکب داران ایرانی در مرزها و داخل عراق، ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجربه بیش از پیش احساس می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقامات سیاسی، معنوی و مذهبی دو کشور ایران و عراق از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام شیخ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام میری باقری، حجت الاسلام پناهیان، سعد جواد قندیل، سفیر عراق در ایران، شیخ مازن سخنران معنوی و چهره سرشناس عراقی و حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق و فعال جبهه مقاومت و ... در این همایش حضور دارند و به سخنرانی می‌پردازند.

برگزاری دومین همایش بین‌المللی «فعالان اربعین» در مشهد مقدس

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403