وزارت خارجه ترکیه از گسترش ­همکاری‌های همه جانبه با اوکراین خبر داد


وزارت خارجه ترکیه از گسترش ­همکاری‌های همه جانبه با اوکراین خبر داد

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، نظامی، تسلیحاتی، توریستی و فرهنگی ترکیه و اوکراین رو به گسترش است.

وزارت خارجه ترکیه از گسترش ­همکاری‌های همه جانبه با اوکراین خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، نظامی، تسلیحاتی، توریستی و فرهنگی ترکیه و اوکراین رو به گسترش است.

خبرگزاری آناتولی در مقاله‌ای با عنوان «همکاری همه جانبه ترکیه واوکراین در حال گسترش است» نوشت ولادیمیر الکساندرویچ زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ۷ و ۸ آگوست به ترکیه سفر کرد.

وی بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اوکراین، اولین سفر خارجی خود را به بروکسل انجام داد و تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا را در پیش رو قرار داد.

اوکراین تلاش می‌کند حمایت ترکیه را برای عضویت در ناتو و مسئله شبه جزیره کریمه بدست آورد و توجه سرمایه گذاران ترکیه را برای سرمایه گذاری در اوکراین جلب کند.

ترکیه و اوکراین بعد از استقلال اوکراین در سال ۱۹۹۱ میلادی اعلام کردند شریک راهبردی همدیگرند. ترکیه و اوکراین، سیاست مشترکی در منطقه و مسائل بین المللی دنبال می‌کنند. ترکیه با اوکراین، قرارداد لغو روادید/ ویزا امضاء کرده است و اتباع ترکیه از سال ۲۰۱۷ به بعد با شناسنامه به اوکراین سفر می‌کنند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر الکساندرویچ زلنسکی، روسای جمهور ترکیه و اوکراین در دیدار دو جانبه خود در آنکارا بر افزایش حجم همکاری‌های تجاری و اقتصادی تا ده میلیارد دلار و ایجاد منطقه آزاد اقتصادی و تجاری مشترک دو کشور تاکید کردند.

اوکراین، فروش اراضی کشاورزی را نیز آزاد، اعلام و درخواست کرد شرکت‌های ترکیه در بخش کشاورزی و ساخت راه‌های جاده‌ای و شهرسازی اوکراین نیز سرمایه گذاری کنند. ترکیه و اوکراین در بخش صنایع دفاعی و هوایی نیز به همکاری دوجانبه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟