هشدار مقام آلمانی درباره تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی در جهان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)؛ هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که در سفر خود به کانادا با هدف بررسی تغییرات آب و...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که در سفر خود به کانادا با هدف بررسی تغییرات آب و هوایی به منطقه شمالگان این کشور در نزدیکی قطب شمال کره زمین و بازدید از پارک ملی «سیرمیلیک» رفته بود، گفت: ما در بخشی از کانادا یعنی منطقه شمالگان قرار داریم که مساله تغییرات آب و هوایی تنها یک موضوع تئوریک نیست بلکه شما این تغییرات آب و هوایی را به وضوح می توانید در اینجا مشاهده کنید. دیگر در اینجا خبری از یخ نیست.

وی افزود در اینجا ما متوجه می شویم که این مساله تاکنون چه تاثیراتی بر این منطقه داشته است و این که چنانچه همه ما رفتارهایمان را در خصوص مساله تغییرات آب و هوایی تغییر ندهیم، چه پیامدهایی را باید انتظار بکشیم. اینها همان مباحثی هستند که ما در اروپا نیز به آنها توجه داریم و بنابراین از اهمیت بسزایی برخوردارند. ذکر این نکته ضروری است که هم اینک تاثیرات تغییرات آب و هوایی چنان است که بسیاری از انسانها را با مشکلات فوق العاده ای روبرو کرده است. منظورم مشکلاتی است که بزرگتر از آنچه هستند که پیشتر تصورش را می توانستیم بکنیم.

هایکو ماس در گفتگویی دیگر در منطقه شمالگان کانادا اظهار داشت: واقعا مساله تغییرات آب و هوایی، موضوعی قابل ملاحظه است؛ همان موضوعی که در آلمان، در اروپا و در بسیاری از نقاط جهان به طور بحث برانگیزی در موردش صحبت می شود اما ما اینجا شاهدش هستیم و داریم آن را می بینیم؛ جایی که تا پیش از این، مملو از یخ بوده است اما حالا نیست و فقط آب است. با آمدن به اینجاست که در می یابیم مساله تغییرات آب و هوایی یعنی چه؟ تاثیر این تغییرات بر مردمی که در اینجا زندگی می کنند، بسیار متاثرکننده است اما به طور حتم این تاثر و تالم تنها متوجه ساکنان این مناطق نیست. در این میان، این را نیز می دانیم که مساله تغییرات آب و هوایی که در منطقه شمالگان رخ داده است، یکی از دلایل اوضاع فوق العاده آب و هوایی است که امروز با آن مواجهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا