نگاه دختران ورزشکار باید به کسب سکو و پر کردن نیمه خالی فضای دختران در ورزش باشد


نگاه دختران ورزشکار باید به  کسب سکو و پر کردن نیمه خالی فضای دختران در ورزش باشد

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک، از مراحل اجرایی طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی بازدید و با جزئیات این طرح آشنا شد.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک، از مراحل اجرایی طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی بازدید و با جزئیات این طرح آشنا شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر صالحی امیری که به جهت بازدید از نحوه اجرای طرح بورسیه ورزشی آکادمی در این مجموعه حضور یافته بود گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در ورزش و با مدیران ورزشی در مورد آن بحث داریم، عدالت جنسیتی و رفع تبعیض جنسیتی در ورزش است.

وی درادامه و بیان اینکه 25 تا 30 درصد مدال هایی که در کشور و توسط رشته های مختلف ورزشی در عرصه بین المللی کسب می شود متعلق به خانم ها است گفت: نیمی از مدال کشورهای صاحب نام آسیا در المپیک جوانان آرژانتین را دختران آنها کسب کردند. ما با دکتر قراخانلو و دیگر همکاران توافق کرده ایم که در دو دوره المپیک جوانان 2022 سنگال و 2026، به این سمت برویم که تعداد ورزشکاران اعزامی دختران و پسران برابر شود. در این صورت است که ما می توانیم در ورزش دنیا بدون انتخاب دختر پرچمدار در رژه های کاروان های ورزشی، ادعا داشته باشیم که عدالت جنسیتی داریم.

دکتر صالحی دو عامل مهم در رسیدن به برابری جنسیتی در ورزش را متولیان ورزش و دختران ورزشکاران عنوان کرد و گفت: شرایط برای دختران ورزشکار نسبت به گذشته خیلی ساده تر و راحت تر شده است. ما باید سعی کنیم زمینه، امکانات و تجهیزات و فضا را ایجاد کنیم تا شما پله های ترقی را طی کنید و شما هم باید تلاش خود را بالا ببرید تا در دو رویداد بعدی المپیک جوانان 2022 سنگال و المپیک تابستانی 2024 فرانسه تعداد اعزامی های ورزش ایران در دو بخش مردان و زنان برابر شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان و با بیان این که تیم ملی کاراته بانوان با درخشش خود و کسب مدال های بیشتر نسبت آقایان در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا باعث شدند کاراته ایران بار دیگر در عرصه های بین المللی بدرخشد گفت: نگاه دختران ورزشکار در رویدادهای بین المللی باید به دو چیز باشد، نخست کسب سکو و دیگری پر کردن نیمه خالی فضای دختران در ورزش. من معتقدم با انگیزه ای که در شما وجود دارد و همچنین اعتقادی که ما به شما داریم، شما می توانید در دو المپیک بعدی به این مهم (رفع تبعیض جنسیتی در اعزام ورزشکاران دختر و پسر) دست پیدا کنید.

دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک طی این بازدید از حضور دکتر صالحی امیری در جمع شرکت کنندگان در طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی تقدیر کرده گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، ما در آکادمی ملی المپیک در قالب اردویی سه روزه میزبان ورزشکاران نخبه پسر و دختر هستیم اتفاقی که تا پایان سال 98 دو بار دیگر روی خواهد داد. کارشناسان ما با علاقه فراوان در خدمت این عزیزان هستند.

وی در ادامه گفت: از قهرمانان ورزشی و نامدار مانند خانم حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار دو عضو تیم ملی کاراته درخواست کرده‌ایم در خلال اردوهای تمرینی خود در آکادمی، ضمن حضور در جمع قهرمانان دختر و پسر حاضر در بورسیه مذکور و بالا بردن انگیزه این عزیزان، از تجربیات خود برای رسیدن نوجوانان ورزشکار به سکوهای قاره ای و جهانی سخن بگویند.

مرجان صفاری سرپرست مرکز مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک در ادامه این بازدید، توضیحاتی را در رابطه با بورسیه ورزشی آکادمی و ورزشکاران و قهرمانان حاضر در این طرح به دکتر صالحی امیری ارائه داد و گفت: ما در آکادمی میزبان ورزشکاران دختر 13 تا 15 ساله ای از 9 رشته ورزشی هندبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، دوومیدانی، تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، ژیمناستیک و تیراندازی هستیم که کاندیدهای فدراسیون مربوطه برای حضور در المپیک 2022 جوانان می باشند.

صفاری با بیان اینکه دختران ورزشکار حاضر در این طرح، در حال طی کردن فرآیند انتقال از ورزش تفریحی به ورزش قهرمانی هستند گفت: ما در آکادمی سعی داریم تا ضمن ایمن تر و سریع تر کردن این فرآیند، روش زندگی و تفکر قهرمانی را به این عزیزان آموزش بدهیم. بچه ها در هر مرحله ای که به آکادمی مراجعه می کنند علاوه بر شرکت در30 ساعت کارگاه آموزشی، با تست های آمادگی جسمانی، پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی، مهارت های ذهنی و ارزش های المپیک آشنا می شوند.

صفاری در پایان ضمن اشاره به این موضوع که این دختران قهرمان از همین امروز عضوی از آکادمی هستند گفت: ارتباط ما با این عزیزان قطع نخواهد شد. از طریق کارشناسان ما برنامه های حمایتی و تمرینی به ایشان ارائه خواهد شد تا انشاالله یک گروه نخبه ورزشی خوب، برای المپیک جوانان چه در بخش پسران و چه در بخش دختران داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا