فعال اصلاح‌طلب: از شورای شهر شیراز نومید نیستیم


فعال اصلاح‌طلب: از شورای شهر شیراز نومید نیستیم

شیراز-ایرنا- دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان فارس گفت: این گونه نیست که جبهه اصلاحات سر خود را زیر بیندازد و بگوید از عملکرد 2 سال گذشته لیست امید که در انتخابات شورای شهر شیراز پیروز شد، نومید هستم.

جمیله کریمی جمعه در نشست هم اندیشی با عنوان "نقد رسانه‌ای، بازآفرینی امید اجتماعی" در پاسخ به این که کاستی‌های موجود در عملکرد اعضا لیست امید در شورای شهر فرصتی سوخته برای بازیابی امید اجتماعی تلقی می‌شود، گفت: کسی منکر این نیست که فرصت‌های سوخته در جامعه بسیار است اما این موضوع در باره لیست شورای شهر صحیح نیست.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: اگرچه ما این لیست را با ظرفیت های حداقلی بستیم اما در حال حاضر نیز این گونه نیست که جبهه اصلاحات سر خود را زیر بیندازد و بگوید از این لیست ناامید هستم.

وی ادامه داد: در مجموعه‌ای که کنار هم قرار گرفته و قصد فعالیت دارند وجود بعضی اختلاف نظرها طبیعی است.

مشورت اعضای شورا با هم‌حزبی‌ها زد و بند نیست

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس در پاسخ به خبرنگاری که گفت پشت پرده هایی در عملکرد شورای شهر وجود دارد گفت: من نمی دانم پشت پرده چیست اما بپذیریم هر یک از اعضای شورا استقلال رای دارد؛ اما این اجازه را دارند که با دبیر حزب خود هم مشورت کنند.

وی ادامه داد: این مشورت ها وجود دارد و نباید اسم آن را زد و بند گذاشت.

کریمی با اشاره به اینکه آنچه رسانه ها مطرح می کنند بی تاثیر نیست و رسانه می‌تواند افکار عمومی را هدایت کند، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم این است که هنوز حضور قدرتمندانه احزاب و مشارکت آنان در قدرت را نپذیرفته‌ایم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر جامعه ما مشارکت احزاب در قدرت را می‌پذیرفت احزاب نیز می توانستند پاسخگوی نیروهایی که از سوی آنها معرفی شده‌اند، باشند.

حذف حاجتی از شورای شهر شیراز قانع‌کننده‌ نیست

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس در بخ دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: با اصل بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز و زندان رفتن وی مخالفم و ذهن دوستان اصلاح‌طلب ما در این زمینه اقناع نشده است و حذف وی از شورا نیز قانع‌کننده نیست.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های معترضان به شهرداری شیراز در پی ماجرای بنرهای موهوم افزود: جانشین مهدی حاجتی یکی از افرادی است که پرچم اسرائیل را بر سر در شهرداری نصب کرده است؛ شما باید حساسیت اصلاح طلبان را دست کم در این موضوع ببینید.

معارفه جانشین مهدی حاجتی عضو غائب شورای اسلامی شهر شیراز که قرار بود عصر چهارشنبه در صحن علنی شورا انجام شود با موافقت فرمانداری به طور موقت از دستور کار خارج شد و به تعویق افتاد.

سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نامه‌ای به فرماندا شهرستان، درخواست تعویق معارفه عضو علی البدل این شورا را مطرح کرده بود. وی در این نامه نوشت که غیبت حاجتی در جلسات شورا به دو ماه نرسیده و از این رو، نباید جانشین وی معرفی شود.

محمدتقی تذروی سومین عضو علی‌البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفته بود: چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری فعالیت خود را در این شورا آغاز خواهم کرد.

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.

جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، حلقه مفقوده جامعه را حکمفرمایی عدالت و انصاف بر مناسبات اجتماعی دانست و تاکید کرد: رسانه‌ها باید به این چالش بپردازند و در کنار بیان کاستی‌ها و بی ‌عدالتی‌ها به جریان‌سازی به منظور دستیابی به عدالت بپردازند؛ اما در مسیری حرکت کنند که به ناامیدی دامن زده نشود.
وی بسیاری از اختلالات فردی همچون افسردگی و اضطراب فراگیر در بین جوانان و نیز اختلالات رفتاری در عرصه اجتماعی همچون قانون‌شکنی، هنجارشکنی و پرخاشگری را حاصل ناامیدی در جامعه دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها در این مقطع زمانی رسالتی تاریخی برعهده دارند که انجام آن مستلزم دریافتن راهکارهای بازآفرینی امید اجتماعی است.

کریمی با بیان اینکه اگر فرد در زندگی اجتماعی و شغلی خود احساس کند در مناسبات موجود عدالت حاکم است منفعت شخصی خود را در گرو تأمین منفعت جمع می بیند، خاطرنشان کرد: درمقابل اگر فرد این عدالت و انصاف را در جامعه مخدوش ببیند، دچار واگرایی شده و رفتارهای فردی بر جمعی غالب می شود و به دنبال منفعت شخصی خود می‌رود و این همان چیزی است که امروز در جامعه ما اتفاق افتاده است.
کریمی با ابراز تأسف از اینکه رقابتی در جامعه ما به شکل نادرست نهادینه شده و در آستانه انتخابات به اوج خود می رسد که رویکرد آن تخریبی است، افزود: هر یک از جناح های سیاسی به جای تخریب باید برنامه عملی خود را برای اداره کشور بیان کنند و نقدی منصفانه بر عملکرد رقیب داشته باشد.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی