دارابی: رقابت رسانه ملی با شبکه‌های اجتماعی دشوارتر شده است


معاون امور استانهای رسانه ملی با اشاره به جایگاه مناسب رادیو و تلویزیون در سبد مصرفی جامعه ایران...

دارابی: رقابت رسانه ملی با شبکه‌های اجتماعی دشوارتر شده استمعاون امور استانهای رسانه ملی با اشاره به جایگاه مناسب رادیو و تلویزیون در سبد مصرفی جامعه ایران گفت: امروزه رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی از سوی رسانه ملی دشوار‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علی دارابی عصر امروز در آیین افتتاحیه جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما با اشاره به شعار سال و رونق تولید اظهار کرد: کارآفرینان و مولدان کار مجاهدان اقتصادی هستند که برای معرفی این مجموعه‌ها باید اقدام کرد.

وی به برگزاری انتخابات مجلس و خبرنگان طی سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: راهبرد صداوسیما فراهم ساختن مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و کمک به برگزاری انتخابات قانونمند و باشکوه است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در ادامه خطاب به شبکه‌های استانی تاکید کرد: پیام‌های مثبت و امید دهنده به جامعه منتقل کنید و اختلافات را به حاشیه ببرید و سعی در برجسته سازی خدمات مسئولان و دولت مردان داشته باشید.

وی توسعه پایدار استان را اولویت مراکز استان‌ها عنوان کرد و افزود: صداوسیمای مراکز باید این موضوع را وظیفه خود بدانند و سعی کنند با پیوست رسانه‌ای این توسعه عملیاتی شود.

دارابی ادامه داد: رسانه‌های استانی باید توسعه مدار باشند و مزیت‌های کشور را ترسیم و پیشرفت‌های بزرگ و حیرت آور جوانان دانشمند و نخبگان در عرصه علم و فناوری، فرهنگ، اجتماع و سیاست را به زبان هنری تقدیم کنند.

وی با اشاره به جایگاه مناسب رادیو و تلویزیون در سبد مصرفی جامعه ایران افزود: امروزه رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی از سوی رسانه ملی دشوار‌تر شده است.

معاون امور استان های رسانه ملی با اشاره به نتیجه پژوهش‌ها و نظر سنجی‌ها گفت: گرایش مخاطبان به شبکه‌های بومی و استانی بیشتر شده که این امر باعث می‌شود موج جدیدی به سمت شبکه‌های استانی وارد شود لذا نیازمند برنامه ریزی اساسی هستیم.

وی افزود: مراکز صداوسیما در چهلمین سالگرد انقلاب خوش درخشیدند؛ هرچند دشمنان می‌گفتند که نمی‌گذاریم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیرند، اما ملت ایران ۴۰ سالگی انقلابشان را جشن گرفتند.

دارابی معرفی بهتر استان و ظرفیت‌ها و توانمندی هایش را از جمله دستاورد‌های جشنواره برای خراسان شمالی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها شور و نشاطی در میان کودکان و فرزندان سرزمین به وجود می‌آورد.

وی افزود: سالیان سال است که فرزندان این کشور، قهرمان‌های محبوب کودک و نوجوان را در فقط در قاب تلویزیون دیده بوده و در این فرصت هنرمندان به میان فرزندان می‌روند و برای آن‌ها لبخند به ارمغان آورده و چهره هایشان را دگرگون می‌کنند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی آشنایی جوانان با سرمایه‌های اجتماعی کشور را دیگر دستاورد برگزاری این جشنواره برای خراسان شمالی دانست و تصریح کرد: این جشنواره به افزایش ظرفیت توریسم و سرمایه گذاری کمک می‌کند و هنرمندان در بازگشت از استان میزبان، بهترین مبلغان برای معرفی استان میزبان هستند.

وی ادامه داد: جشنواره فرصتی برای همدلی و وحدت در استان است و استان میزبان فرصت دارد خدمات، زیربنا‌ها و زیرساخت‌ها مانند هتل ها، اقامتگاه‌ها و سرویس‌های خود را توسعه دهد.

دارابی دستاورد‌های جشنواره را فراوان دانست و تاکید کرد: این جشنواره همچنین فرصتی برای مردم ایران در اقصی نقاط کشور است تا با استان‌های مختلف و ظرفیت‌های آن آشنا شوند.

وی در پایان توجه معاونت استان‌ها به مناطق مرزی برای استان‌های کمتر برخوردار را گامی برای تحقق عدالت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: این فعالیت گامی است تا رسانه ملی متعلق به همه ایرانیان شود و این‌ها همه دستاورد این جشنواره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...