فراگیران علمی کاربردی به کارآفرینی بیش از استخدام تمایل دارند


فراگیران علمی کاربردی به کارآفرینی بیش از استخدام تمایل دارند

رییس هیئت مدیره مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر گفت: فراگیران علمی کاربردی بیشتر از استخدام شدن به فراگیری کسب و کار و کارآفرینی تمایل دارند.

به گزارش ایسنا، عهدیه هوشمند در جمع خبرنگاران عنوان کرد: رسالت دانشگاه علمی کاربردی ایجاد اشتغال و کارآفرینی، استقبال از نیروهای جدید، و ارائه ایده های خلاقانه و همچنین ایجاد مراکز رشد و نوآوری است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد آموزش‌هایی که به دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود واحدهای عملی در محیط کار و ۳۰ درصد واحدها نیز به شکل تئوری است.

رییس هیئت مدیره مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اشاره به بازبینی برنامه های درسی، اظهار کرد: فراگیران علمی کاربردی بیشتر از استخدام شدن به فراگیری کسب و کار و کارآفرینی تمایل دارند.

هوشمند یادآور شد: با توجه به مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی و واگذاری به زیرمجموعه ها، مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و ارشاد به موسسه نیکان فردوس لیان واگذار شد و تاکنون ۱۴ مرکز در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این موسسه از مهر ماه در ۸ رشته پذیرش دانشجو دارد، ادامه داد: ثبت نام در مقطع کاردانی از ۲۷ مردادماه و مقطع کارشناسی نیز از ۲ شهریور ماه از طریق سایت دانشگاه آغاز می شود.

رییس هیئت مدیره مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر عنوان کرد: در مقطع کاردانی رشته های عکاسی، روابط عمومی، طراحی دوخت، مدیریت امور فرهنگی و گرافیک و در مقطع کارشناسی طراحی دوخت، روابط عمومی، و گرافیک ( تصویرسازی) ارائه می شود.

هوشمند تصریح کرد: رشته های دانشگاه علمی کاربردی مبتنی بر کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی، صنعت و فرهنگ و هنر است.

وی با تاکید بر اهمیت محیط کار واقعی و آموزش‌های عملی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان بوشهر بیش از ۳ هزار فارغ التحصیل دارد که درصد اشتغال این افراد ۷۰ درصد بالاتر از سایر دانشگاه‌ها است، در حال حاضر نیز حدود ۱۰ هزار دانشجوی در دانشگاه‌های مراکز علمی کاربردی استان فعال هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس