آتش‌سوزی در یک مغازه در هرات سبب زخمی شدن 2 تن شد


آتش‌سوزی در یک مغازه در هرات سبب زخمی شدن 2 تن شد

شاهدان عینی می‌گویند مالک این مغازه هنگامی که قصد روشن کردن موتور برق را در این مغازه برای پرکردن کپسول‌های گاز داشته است با ایجاد جرقه آتش‌سوزی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگارسایت افغانستان خبرگزاری فارس، حوالی ساعت 10 و نیم صبح امروز شنبه یک مغازه گاز و بنزین فروشی در مرکز شهر هرات در منطقه جاده باغ آزادی هرات به دلیل سهل‌انگاری مالک این مغازه دچار آتش‌سوزی شد.

شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس می‌گویند که پس از اینکه مالک مغازه قصد روشن کردن موتور برق را داشت پس از ایجاد جرقه برق از این موتور برق و آتش گرفتن بنزین در این مغازه آتش برافروخته شده و تمامی کپسول‌های گاز و مخازن بنزین در این مغازه در آتش سوختند.

این شاهدان تاکید دارند که در این رویداد 2 تن از مالکان این مغازه به‌صورت سطحی براثر آتش سوخته‌اند و به بیمارستان هرات انتقال یافتند.

از سوی دیگر نیز شهروندان در هرات می‌گویند که وجود مغازه‌های فروش گاز و مواد نفتی در مرکز شهر و مناطق مسکونی آنهم بدون امکانات ایمنی سبب نگرانی‌های زیادی برای آنها شده است.

این شهروندان تاکید دارند که باید تمامی مغازه‌های فروش گاز و مواد نفتی از مرکز شهر جمع‌آوری شود و به مناطق بیرون از شهر انتقال یابد تا بر اثر سهل‌انگاری مالکان این مغازه‌ها شاهد تلفات انسانی نباشیم.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز در این مورد گفت: اداره محلی هرات با همکاری اداره مواد نفتی و گاز مایع در این ولایت برای پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی و سهل انگاری مالکان این مغازه‌ها نیز وارد اقدام شده است و در برنامه‌ای سعی بر آن است که برنامه‌ای ایجاد شود این مغازه‌ها از مناطق مسکونی به مناطق دورتر از این ناحیه انتقال یابند.

به گزارش فارس، حضور گسترده مغازه‌های فروش مواد سوختی چون گاز و موادنفتی در هرات که هر از گاهی بر اثر سهل‌انگاری مغازه‌های آن سبب آتش‌سوزی و نگرانی برای شهروندان در هرات می‌شود، خلاف قانون و مقررات اداره مواد نفتی و گاز مایع در هرات است و این مسوولان تاکید دارند که این مغازه‌ها باید به خارج از شهر انتقال یابند و یا به امکانات ایمنی مجهز شوند.

این برای اولین بار نیست که سهل‌انگاری مالکان این مغازه‌ها سبب آتش‌سوزی و در برخی وارد سبب کشته و زخمی شدن آنها می‌شود.

/انتهای پیام/

آتش‌سوزی در یک مغازه در هرات سبب زخمی شدن 2 تن شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل