حکمتیار: اگر امریکا از افغانستان خارج شود، حکومت سقوط می‌کند


گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گفته است در صورتیکه امریکا از افغانستان خارج شود، حکومت افغانستان سقوط خواهد کرد. گلبدین حکمتیار که به روز جمعه در یک همایش انتخاباتی صحبت می‌کرد گفت حکومت افغانستان ضعیف است و توان تصمیم گیری را ندارد. آقای حکمتیار گفت که امریکا در تلاش ایجاد حکومتی در افغانستان است که بتواند بعد از خروج امریکا...

حکمتیار: اگر امریکا از افغانستان خارج شود، حکومت سقوط می‌کند

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گفته است در صورتیکه امریکا از افغانستان خارج شود، حکومت افغانستان سقوط خواهد کرد.

گلبدین حکمتیار که به روز جمعه در یک همایش انتخاباتی صحبت می‌کرد گفت حکومت افغانستان ضعیف است و توان تصمیم گیری را ندارد.

آقای حکمتیار گفت که امریکا در تلاش ایجاد حکومتی در افغانستان است که بتواند بعد از خروج امریکا و نیروهای خارجی، ادامه یابد.

وی گفت:

دربارۀ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شکی نیست؛ آن‌ها افغانستان را ترک خواهند کرد. دربارۀ صلح نیز شکی نیست؛ صلح آمدنی است. تحلیل‌های نهادهای امریکایی نشان می‌دهند که این حکومت نمی‌تواند حتا برای چند هفته، پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دوام بیاورد.

این در حالی است که به اساس گزارش‌ها قرار است توافقنامه صلح میان امریکا و گروه طالبان به تاریخ ۱۹ اگست در دوحه پایتخت قطر به امضا برسد.

گفته میشود به اساس توافقنامه امریکا با طالبان، در مرحله نخست نیروهای خارجی از ۱۵ هزار به ۸ هزار کاهش خواهد یافت.

در عین حال قرار است به زودی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا برای بررسی نتایج مذاکرات صلح با مقام‌های ارشد امنیتی امریکا دیدار و گفتگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز