فراهانی: نسل قدیم حاضر به ترک صحنه و واگذاری آن به جوانان نیست


 فراهانی: نسل قدیم حاضر به ترک صحنه و واگذاری آن به جوانان نیست

تهران _ ایرنا _ رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، گفت: یکی از مهمترین علل توسعه نیافتگی کشور شکاف بین نسلی، تفکر خودمحوری و  دیکتاتوری نهفته در نسل قدیمی است، آنها اجازه حضور جوانان و استعدادهای جدید را در جامعه و حاکمیت نمی دهد، نسل انقلاب حاضر به ترک صحنه و واگذاری آن به جوانان باسواد و انگیزه نیست.

«مجیدفراهانی» روز جمعه در همایش جوانان این حزب در سالن پیام وزارت ارتباطات، افزود: از مهمترین اندیشه های حزب ندای ایرانیان جذب جوانان و راه اندازی نسلی نو برای اداره کشور است، که اگر برنامه داشته باشیم می توان تحول ایجاد کرد. چرا که موضوع جوانان را علت العلل توسعه نیافتگی کشور و جامعه امروز ایران می دانیم.

وی اضافه کرد: با داشتن منابع مثال‌زدنی وبه رغم اینکه یک درصد جمعیت و قریب به ۹۰ درصد از منابع دنیا در کشور ایران است، سهمی از منافع و توسعه یافتگی نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران دارای تاریخ پر افتخار، تمدن چند هزار ساله و منابع انسانی و طبیعی فراوانی است، اظهار کرد: عمر بسیاری از کشورهایی که در روزگار خودمان می شناسیم خیلی کمتر از ایران است و آمریکا به عنوان اقتصاد اول ۲۰۰ سال عمر دارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: ایران با ظرفیت ها و فرصت هایی مانند مرزهای طولانی دریایی، همسایگان متعدد، منابع طبیعی و سرمایه های انسانی منحصر به فرد هرگز سزاوار چنین شرایطی نیست.

وی ادامه داد: کشوری که در خاورمیانه حلقه اتصال آسیا به اروپا و دنیاست و پتانسیل های بسیار زیادی برای توسعه یافتگی دارد، چرا وضعیت کنونی رشد و توسعه در آن اینگونه است؟ در حالی که برای رسیدن به استقلال، آزادی، رفاه و توسعه انقلاب اتفاق افتاد و برای تحقق این انقلاب مردم از جان و مال خود گذشتند.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید براینکه در میان اقتصادهای برتر دنیا جایگاهی نداریم، یادآور شد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ که بنا بود در بسیاری از شاخص‌ها کشور اول منطقه خاورمیانه باشیم ولی با استناد به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دستیابی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ امکان پذیر نیست، یعنی به آمال و آرمان هایی که در این سند پیش بینی شده بود نمی رسیم.

وی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان یکی از مهمترین علت توسعه نیافتگی کشور را شکاف بین نسلی، تفکر خودمحوری و دیکتاتوری نهفته در نسل قدیمی می داند، عنوان کرد: نسل قدیمی اجازه بروز و ظهور استعدادهای جدید را در جامعه و حاکمیت نمی دهد، نسل انقلابی حاضر به ترک صحنه و واگذاری آن به جوانان با سواد و با انگیزه نیستند.

فراهانی ادامه داد: اولین بار حزب ندای ایرانیان به این مسئله اشاره کرد و این مسئله را به عنوان معضل بزرگ و شکاف بین نسلی بیان کرد و هنوز بر این باور است تا نسل جدید حضور پیدا نکند و تا زمانی که پوست اندازی در عرصه حاکمیت اتفاق نیفتد ما روی توسعه یافتگی را نخواهیم دید.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران گفت: نسل منبعث از دوران جنگ سرد، نسلی که انگارهای ایدئولوژیک در اذهان آنها همچنان وجود دارد و بر اساس مناسبات ۴۰ سال پیش فکر می کند و امکان استفاده از کامپیوتر را ندارد، مفهوم استارتاپ را نمی داند، با مفاهیم و معادلات دنیای جدید بیگانه است و فقط بر اساس رفیق سالاری و ارتباطات شخصی زیست سیاسی می کند، نمی تواند به توسعه کشور کمک کند، چون اساسا کار را بلد نیست.

وی افزود: در این شرایط حزب ندای ایرانیان معتقد است پوست اندازی در حاکمیت و کشور ضروری است و این کار باید توسط احزاب انجام شود. احزابی که پیشرو و پیشگام توسعه در دنیا هستند و باید حاکمیت را تغذیه کنند، در ایران ما خودشان دچار آفت پیرسالاری هستند.

فراهانی با اشاره به میانگین بیش از ۶۰ سال سن اعضای خانه احزاب، بیان کرد: این متوسط سنی که در خانه احزاب، اعم از اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد، آینه تمام نمای گرفتاری و فاصله بین نسلی در کلان کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک