بالاخره نرخ بیکاری 6.1 درصد را بپذیریم یا 10 درصد را؟/ آمار اشتغال روزانه تغییر می‌کند!


بالاخره نرخ بیکاری 6.1 درصد را بپذیریم یا 10 درصد را؟/ آمار اشتغال روزانه تغییر می‌کند!
رئیس مجمع نمایندگان کارگران همدان با بیان اینکه آمار اشتغال در همدان به سرعت و حتی روزانه تغییر می‌کند، از عملکرد مدیرکل کار و تعاون در استان انتقاد کرد و گفت: مدیرکل کاردر نشست اخیر آمار ۱۰ درصدی نرخ بیکاری را مطرح و عنوان کرده ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیکار در همدان داریم، بالاخره آمار ۶.۱ درصد را بپذیریم یا ۱۰ درصد را؟

به گزارش فارس، سعید کوچعلی ظهر امروز در نشست تشکل‌های کارگری با امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه به دنبال مسائل صنفی هستیم اظهار کرد: دغدغه ما دغدغه جامعه کارگری و تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه حال و روز اقتصاد ما خیلی وضع وخیمی دارد ادامه داد: من فکر می‌کنم نفس‌های تولید و اقتصاد به شماره افتاده و حال خوبی برای تولیدکننده و کارگر باقی نمانده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان ادامه داد: نباید تمام مشکلات اقتصاد و مردم را به گردن تحریم انداخت و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد زیرا منشا عمده مشکلات کشور سوء مدیریت و عدم شفافیت مسوولان با مردم است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در کنار تولیدکنندگان دغدغه تولید داریم و با کارفرمایان هم هیچ گاه تقابل نداشته و نداریم تصریح کرد: اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود یک پای تقصر بر عهده دولت است.

کوچعلی با بیان اینکه ما کارگران و کارفرمایان دو دست کمک به تولید و رونق آن هستیم گفت: متاسفانه در استان همدان عملکرد ضعیف مدیران، بخش تولید و صنعت را آزار می‌دهد.

وی افزود: عملکرد ضعیف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باعث دور شدن سه ضلع تشکلات کارگری، کارفرمایی و دولت شده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان تصریح کرد: عدم هم‌اندیشی، تصمیم‌گیری در حوزه کارگری و کارفرمایی، عدم ارتباط مؤثر با کارگر و کارفرما، عدم استاندارد کار، عدم آشنایی کارگران و کارفرمایان از حقوق قانونی خود و... ناشی از نادیده گرفتن تشکلات کارگری و کارفرمایی است که باید بازوان اداره تعاون باشند.

وی افزود: متاسفانه در این حوزه اداره کار طی چند سال گذشته هیچ جلسه و نشستی با تشکل‌ها نداشته و باعث انزوای آنها شده است.

کوچعلی افزود: مشخص است مدیرکل اداره کار شناخت کافی از تشکلاتی که باید بازوان مجموعه باشند ندارد چراکه در نشست مطبوعاتی عنوان کرده که اداره کار دارای ۲۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی است که ۱۷۰ تشکل آن کارگری است و آنها را به تفکیک نام برده، اما متاسفانه آمار و ارقام ارائه شده در خصوص تشکلات کاملا بایکدیگر مغایرت داشته و متناقض است.

وی ادامه داد: اداره کار اداره حساسی است که وظایف مهم و سنگینی بر عهده دارد اما متاسفانه مدیریت این اداره شناخت کافی و اطلاعات و آمار دقیقی از تشکلات مرتبط ندارد اما می‌گوید به صورت هفتگی با تشکلات هم‌اندیشی و جلسات برگزار می‌شود!

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان با بیان اینکه به سرعت حتی روزانه آمارها تغییر می‌کند افزود: چگونه آمار اشتغال می‌دهید؟ ارائه آمار اشتغال به سندی برای افتخار آقایان تبدیل شده و با افتخار می‌گویند نرخ بیکاری ۶.۱ درصد شده است و استان رتبه نخست در کاهش بیکاری را در کشور کسب کرده است!.

وی ادامه داد: در نشست اخیر مدیرکل کار، آمار ۱۰ درصدی نرخ بیکاری را مطرح و عنوان کرده ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیکار در همدان داریم، بالاخره آمار ۶.۱ درصد را بپذیریم یا ۱۰ درصد را؟

کوچعلی با اشاره به اینکه آقایان چطور می‌توانند به راحتی مردم را آزار دهند بیان کرد: اگر قصوری در کار بوده از مردم عذرخواهی کنید، مردم این موضوع را بهتر می‌توانند بپذیرند.

وی بیان کرد: درست است نگرانی‌های مسوولان که تقریبا با موضوع نگران‌کننده بیکاری و انتقادهای بجا آنها را که تقریبا به اطلاعات دسترسی داشته و بر اساس مطالعات و اخبار و اطلاعات مردمی بوده و دغدغه را درک می‌کنند را مورد هجمه قرار داده و نظراتشان را حدس و گمان تلقی کرده و تخمین غیر کارشناسی نظرات فردی عنوان می‌داند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان افزود: نماینده دیگر همدان آقای حاج‌بابایی در سالهای اخیر نرخ بیکاری استان را بین ۱۸ تا ۲۳ درصد اعلام کرده و بر مناظره در حضور رسانه‌ها پافشاری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)