نماینده آستارا مشارکت بخش خصوصی در تکمیل مجتمع فرهنگی را خواستار شد


نماینده آستارا مشارکت بخش خصوصی در تکمیل مجتمع فرهنگی را خواستار شد

آستارا-ایرنا- نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی مشارکت بخش خصوصی را برای تکمیل و توسعه مجتمع فرهنگی و زیرساخت های مربوطه این شهرستان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز جمعه در دیدار با مسئولان انجمن های هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: شهرستان آستارا به لحاظ فرهنگی از موقعیت ممتازی برخوردار است اما زیرساخت های آن متناسب با وضعیت رو به رشد حوزه های فرهنگ و هنر نیست.

وی بیان کرد: بسیاری از هنرمندان از نبود سالن برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری رنج می برند و با گذشت بیش از ۲۰ سال از ساخت مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، نیمه تمام مانده است.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این مجتمع بزرگ استفاده شود تا هنرمندان به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنند و افتتاح ناقص فاز نخست آن در سال ۹۴ امری نادرست بود.

وی بیان کرد: سالن باغ ملی برای تمرین گروه های نمایشی در حال تجهیز است و دستگاه های متولی از اجرای برنامه های هنری در آستارا حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: سالن آمفی تئاتر آستارا در سال ۹۴ با بیش از ۲۱ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد و تاکنون بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و چند کنسرت و نمایش در آن برگزار شده است.

شاپور تشرینی ادامه داد: بعد از راه اندازی کامل انشعابات سالن، در صورت اختصاص اعتبار به میزان ۲۵ میلیارد ریال به تکمیل کارگاه دکور، اتاق تشریفات، سالن گریم و فضاهای خدماتی، تاسیساتی و پشتیبانی اقدام خواهد شد.

ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال ۱۳۷۷ به مساحت سه هزار و ۱۶۰ متر مربع آغاز شده بود و سالن آمفی تئاتر در داخل آن است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و هفت انجمن هنری با ۴۰۰ هنرمند در اداره ارشاد آن فعال است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان