نماینده آستارا مشارکت بخش خصوصی در تکمیل مجتمع فرهنگی را خواستار شد


نماینده آستارا مشارکت بخش خصوصی در تکمیل مجتمع فرهنگی را خواستار شد

آستارا-ایرنا- نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی مشارکت بخش خصوصی را برای تکمیل و توسعه مجتمع فرهنگی و زیرساخت های مربوطه این شهرستان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز جمعه در دیدار با مسئولان انجمن های هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: شهرستان آستارا به لحاظ فرهنگی از موقعیت ممتازی برخوردار است اما زیرساخت های آن متناسب با وضعیت رو به رشد حوزه های فرهنگ و هنر نیست.

وی بیان کرد: بسیاری از هنرمندان از نبود سالن برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری رنج می برند و با گذشت بیش از ۲۰ سال از ساخت مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، نیمه تمام مانده است.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این مجتمع بزرگ استفاده شود تا هنرمندان به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنند و افتتاح ناقص فاز نخست آن در سال ۹۴ امری نادرست بود.

وی بیان کرد: سالن باغ ملی برای تمرین گروه های نمایشی در حال تجهیز است و دستگاه های متولی از اجرای برنامه های هنری در آستارا حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: سالن آمفی تئاتر آستارا در سال ۹۴ با بیش از ۲۱ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد و تاکنون بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و چند کنسرت و نمایش در آن برگزار شده است.

شاپور تشرینی ادامه داد: بعد از راه اندازی کامل انشعابات سالن، در صورت اختصاص اعتبار به میزان ۲۵ میلیارد ریال به تکمیل کارگاه دکور، اتاق تشریفات، سالن گریم و فضاهای خدماتی، تاسیساتی و پشتیبانی اقدام خواهد شد.

ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال ۱۳۷۷ به مساحت سه هزار و ۱۶۰ متر مربع آغاز شده بود و سالن آمفی تئاتر در داخل آن است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و هفت انجمن هنری با ۴۰۰ هنرمند در اداره ارشاد آن فعال است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !