سیاست دولت؛ انتقال امکانات شهری به روستاها است


سیاست دولت؛ انتقال امکانات شهری به روستاها است

واعظی گفت: انتقال امکانات شهری به روستاها، سیاست اصلی دولت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمود واعظی» در جریان بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در جمع خبرنگاران گفت: اگر توجه ویژه ای به روستاها داشته باشیم از میزان مهاجرت روستاییان به شهر کم می شود.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفتیم تا 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان از صندوق توسعه ملی برداشت شود، افزود: تاکنون نصف این مبلغ به ریال تبدیل شده و توسط 4 بانک عامل به روستاییان پرداخت شد و 150 هزار شغل روستایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد روستاهای کشور از امکانات و زیرساخت های مناسب برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: انتقال امکانات شهری به روستاها، سیاست اصلی دولت است.

واعظی تاکید کرد: از زمانیکه اینترنت به روستاها ورود کرد، بوم گردی و فروش صنایع دستی از طریق اپلیکیشن ها انجام می شود.

وی با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و عشایر، گفت: برگزاری نمایشگاه می تواند در معرفی فرهنگ، تولیدات و هنر روستایی که سرمایه های ارزشمند کشور هستند، موثر باشد.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: تولیدات روستایی و عشایری باید به سراسر کشور و سایر کشورها صادر شود که نمایشگاه می تواند در معرفی توانمندی ها و محصولات روستایی موثر باشد.

واعظی با اشاره به جاذبه های بوم گردی موجود در کشور، گفت: عرضه فرهنگ روستایی و جاذبه های گردشگری و بوم گردی در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر می تواند در جذب گردشگر و توسعه بوم گردی نقش موثری داشته باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر