مزایای تبصره ماده 38 برای بسیجیان حاضر در جبهه


مزایای تبصره ماده 38 برای بسیجیان حاضر در جبهه

کرمان- ایرنا- جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برخی رزمندگان، جانبازان و بسیجیان دوران جنگ از تبصره ماده 38 اطلاعی ندارند که باید اطلاع رسانی شود تا این عزیزان از مزایای این تبصره بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا سردار محمد مطهری عصر پنجشنبه در آیین هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله و رزمندگان مدافع حرم در سالن سینمای آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد: برای بهره مندی افراد از این تبصره شرایطی وجود دارد از جمله اینکه برای سربازان و بسیجیانی که در جبهه و دوران دفاع مقدس بالای ۳۰ درصد جانباز شده اند این امتیاز شامل حال آنها می شود که می توانند حداقل حقوق ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دریافت کنند.

سردار مطهری تصریح کرد: همچنین عده ای ممکن است در دوران دفاع مقدس بسیجی بوده اند این تبصره شامل حال آنها می شود و یا افرادی که اسیر بوده و بعد از اسیری کارت بسیج دریافت کردند می توانند با ارائه مدارک از مزایای این تبصره بهره مند شوند.

ویبا اشاره به اینکه باید در این زمینه مدارکی وجود داشته باشد اظهار داشت : از سال ۶۲ مدارک برای ما به صورت شناسایی چهره بچه ها بود لذا مراجعات دوستان زیاد است متأسفانه مدارکی وجود ندارد و یا به سختی مدارک پیدا می کنند تا دوران بسیجی بودن خود را در دروان دفاع مقدس تأیید کنند.

سردار مطهری بیان کرد: برادران و رزمندگانی که در سال های ۵۹ تا ۶۵ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و دارای سوابقی هستند و نیز اگر نامه ای از ارگان و فرماندهی جبهه برای مدرسه و ادامه تحصیل گرفته باشند قابل پیگیری وتأیید است.

در ادامه توسط جانشین سپاه ثارالله استان کرمان برخی طرح های اعتلای سپاه استان از جمله طرح اعتلای شهید بهنام محمدیو طرح اعتلای گشت رضویون تشریح شد.

وی در ادامه به اجرای طرح های اعتلای بسیج توسط سپاه در قالب های مختلف اشاره و بیان کرد: این طرح ها در جهت رفاه حال مردم، ایجاد امنیت، معیشت و اشتغال مردم در حال اجرا است که در سال های ۹۶ و ۹۷ شتاب گرفت.

مطهری خاطرنشان کرد: یکی از طرح های اعتلای بسیج طرح اعتلا گروه جهادی است ما بنا داریم برای هر پایگاه مقاومت یک گروه جهادی تشکیل دهیم؛ ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی باید تشکیل شود.

وی یکی دیگر از طرح های اعتلای سپاه را راه اندازی طرح صندوق قرض الحسنه دانست و گفت: قرار است مردم بانی شوند و با این صندوق ها مشکلات محله برطرف شود در حوزه اشتغالزایی و کمک به نیازمندان هستند که سال گذشته ۱۶ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان راه افتاد و امسال هم ۱۶ مورد راه اندازی خواهد شد و آمار این صندوق ها به ۳۲ مورد افزایش می یابد.

سردار مطهری عنوان کرد: طرح دیگر اعتلا نیز به طرح شهید بهنام محمدی نام دارد که بر روی دانش آموزان مدارس اجرا می شود تا نیروهایی برای انقلاب تربیت شود در سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد اجرا می شود ما در استان کرمان سال گذشته ۲۰۰ مدرسه دخترانه و پسرانه در این طرح اعتلا داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح اعتلای گشت رضویون را داریم که در محلات توسط برادران بسیجی اجرا می شود تا احساس امنیت در محله ایجاد شود و اگر به موردی برخورد کردند به نیروی انتظامی اطلاع می دهند ضمن اینکه متأسفانه آمار سرقت در استان کرمان در همه زمینه ها بیشتر دام و سیم های برق بسیار بالا است.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی