قلع و قمع گریبان ساختمان آموزش و پرورش قرچک را گرفت


قلع و قمع گریبان ساختمان آموزش و پرورش قرچک را گرفت

تهران- ایرنا - مدیر آموزش و پرروش شهرستان قرچک گفت: جلوگیری از قلع و قمع ساختمان اداری آموزش و پرورش این شهرستان به 10 میلیارد تومان پول نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا بختیاری روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان قرچک، موضوع مدارس قلع و قمعی است که این امر باعث شده تا کنون چندین مدرسه از سیستم آموزشی خارج شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر مدارس، بخشی از ساختمان اداری آموزش و پرورش قرچک (که پیش از این مدرسه بوده است) نیز با شکایت مالک همراه است و دو سال پیش، مالک با حکم قضایی قصد تخریب بخشی از محوطه اداره آموزش و پرورش را داشت که با وساطت مسئولان، این اقدام به تأخیر افتاد.
مدیر آموزش و پرروش شهرستان قرچک گفت: این مالک یا زمین خود را می خواهد و یا ۱۰ میلیارد تومان پول نقد تا رضایت داده و حکم را اجرا نکند.
بختیاری اظهار داشت: پیش از این نیز مدرسه عترت قرچک با طرح دعوا از سوی مالک به مراجع قضائی و صدور حکم قلع و قمع، از هفت سال گذشته این مدرسه ۲۰ کلاسه از چرخه آموزش و پرورش خارج و مشکلات عدیده ای برای خانواده‌ها در منطقه‌ای پرتراکم به وجود آمد.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت آموزش و پرورش و همکاری مستقیم فرمانداری شهرستان، شورای اسلامی و شهرداری قرچک و توافق حاصله با مالک، پس از هفت سال این مدرسه بار دیگر به آموزش و پرورش بازگردانده شد.
بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از تخلیه این مدرسه گذشته و خسارات بسیاری به آن وارد شده، لازم است تا به صورت کامل بازسازی شود که این امر با همت یکی از خیرین مدرسه ساز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.
وی گفت: دو مدرسه در منطقه باقرآباد قرچک نیز به دلیل شکایت مالک، از سال ها قبل ازچرخه آموزش و پرورش خارج شده بود که تلاش می شود با جلب رضایت مالکین، بار دیگر این فضاها به آموزش و پرورش باز گردد.
قرچک دومین شهرستان با تراکم دانش آموزی در استان تهران
مدیر آموزش و پرروش شهرستان قرچک با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در مدارس این شهرستان گفت: در حال حاضر میانگین تراکم دانش آموزی در مدارس قرچک ۳۴.۶ بوده، در حالی که میانگین کشوری ۲۸ نفر است.
وی ادامه داد: نه تنها مدرسه ای در این شهرستان ساخته نشده بلکه دو مدرسه نیز از چرخه آموزشی خارج شده است.
بختیاری گفت: شهرستان قرچک پس از ملارد، بالاترین تراکم دانش آموزی در استان تهران را دارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دانش آموز اتباع در مدارس قرچک تحصیل می کنند اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در ۱۴۲ مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل خواهند شد.
مدیر آموزش و پرروش شهرستان قرچک با اشاره به راه اندازی مرکز درمانی آموزش و پرورش قرچک گفت : کار آموزش و پرورش، ارائه آموزش به دانش آموزان است و نباید در حوزه های دیگری فعالیت کند.
وی تصریح کرد: این ساختمان در قراردادی به مدت ۱۰ سال به بخش خصوصی واگذار شده تا در این مدت نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام و پس از این مدت به آموزش و پرورش بازگردانده شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!