پلوسی: ممانعت از ورود دو نماینده آمریکا، بیانگر ضعف اسرائیل است


پلوسی: ممانعت از ورود دو نماینده آمریکا، بیانگر ضعف اسرائیل است

گروه بین‌الملل ـ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که تصمیم اسرائیل برای ممانعت از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده دمکرات کنگره به فلسطین اشغالی، ناامید کننده و بیانگر ضعف این رژیم است.

پلوسی: ممانعت از ورود دو نماینده آمریکا، بیانگر ضعف اسرائیل است

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نانسی پلوسی از رژیم صهیونیستی خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، دیروز اعلام کرد که اریه درعی، وزیر امنیت داخلی این رژیم تصمیم جلوگیری از ورود عمر و طلیب به فلسطین اشغالی را اتخاذ کرده و آن را به مراجع قانونی ذی‌ربط ارجاع داده تا تصمیم نهایی خود را در این باره اعلام کنند.

این شبکه افزود که اسرائیلی به هر شیوه‌ای می‌خواهد ثابت کند که این دو نماینده دموکرات از تحریم اسرائیل حمایت می‌کنند تا اینگونه بهانه‎‌ای برای جلوگیری از ورود آنان به فلسطین اشغالی دست و پا کند، زیرا به موجب قوانین اسرائیل، هر کسی که از تحریم این رژیم حمایت کند، حق ورود به اراضی اشغالی را نخواهد داشت.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفته که هدف از جلوگیری از سفر این دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی، جلوگیری از ضرر رساندن آنان به اسرائیل است.

نتانیاهو اظهار کرد که این دو نماینده آمریکایی قصد سفر به اراضی اشغالی در راستای تقویت کمپین‌های تحریم اسرائیل را داشتند.

وی گفت که برای نمونه این دو نماینده بر خلاف تمامی نمایندگان آمریکایی که تاکنون به اراضی اشغالی سفر کردند، اعلام کرده‌اند که به فلسطین سفر می‌کنند نه اسرائیل.

نتانیاهو مدعی شد که طلیب اصالتا فلسطینی است و اگر قصد سفر به کرانه باختری و دیدار با بستگانش را داشته باشد، ما درخواست سفر او را بررسی خواهیم کرد، البته مادامی که هیچ اقدامی بر علیه این رژیم انجام ندهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت