شهید و زخمی شدن سه فلسطینی در قدس


شهید و زخمی شدن سه فلسطینی در قدس

پلیس رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را به بهانه حمله به یک نیروی پلیس با سلاح سرد، به شهادت رساند و دو نفر دیگر را زخمی کرد که یکی از آنها هم شهید شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ پلیس رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را به بهانه حمله به یک نیروی پلیس با سلاح سرد، به شهادت رساند و دو نفر دیگر را زخمی کرد که یکی از آنها براثر شدت جراحات شهید شد. پلیس رژیم صهیونیستی این افراد را نزدیک باب سلسله یکی از درهای مسجدالاقصی به شهادت رساند و زخمی کرد.
براساس اطلاعات اولیه، پلیس رژیم صهیونیستی در قسمت بیرونی باب سلسله به سمت دو جوان فلسطینی تیراندازی کرد. شاهدان ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی تکذیب و اعلام کردند هیچگونه حمله ای با سلاح سرد اتفاق نیفتاده بود. به گفته شاهدان یک شهرک نشین قصد داشت وارد مسجدالاقصی شود ولی زمانی که نگهبانان قصد جلوگیری از ورود وی داشتند نیروهای پلیس به پای نگهبان مسجدالاقصی شلیک کردند. شاهدان افزودند تیراندازی نیروهای پلیس به سمت نگهبان مسجدالاقصی باعث شد گلوله ای به اشتباه به یکی از نیروهای پلیس اصابت کند. مقامات اوقاف اسلامی در قدس اعلام کردند صهیونیست ها درهای مسجدالاقصی را بستند.
گروههای جهادی فلسطین خواستار واکنش عمومی به شهادت دو نوجوان فلسطینی شدند
اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در شلیک گلوله به سوی دو نوجوان چهارده ساله فلسطینی در قدس اشغالی و به شهادت رساندن این دو نوجوان با واکنش گروههای مقاومت فلسطینی رو به رو شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین, جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین, یاد این دو نوجوان, شهید نسیم مکافح موسی ابو رومی و شهید حمود الشیخ را گرامی داشت و از مردم فلسطین خواست در حمایت از قدس و مسجد الاقصی و وفاداری به خون این دو قهرمان شهید, ( با بهره برداری از راهپیمایی هفتگی حمایت از حق بازگشت آوراگان) امروز را به روز درگیری نامحدود با اشغالگران تبدیل کنند.
جنبش حماس نیز به اشغالگران اسرائیلی درباره تداوم جنایات و پیگیری طرح های یهودی سازی علیه مسجد الاقصی و قدس اشغالی هشدار داد و با بیان اینکه مسئولیت این سیاست ها به صورت کامل با اشغالگران است , تاکید کرد خون شهدا پایمال نمی شود.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعدام میدانی این دو شهید و تروریسم سازمان یافته اسرائیل را محکوم کرد.
جنبش مجاهدین فلسطین نیز درباره افزایش تنش و تدابیر تنش زای صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و قدس اشغالی هشدار داد و تاکید کرد این روند می تواند تمامی منطقه را به سر حد انفجار برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق