دنیل ریکاردو: تصور ردبول بدون مهندس خودم سخت بود


فرمول یک ایران – دنیل ریکاردو می‌گوید که چشم انداز از دست دادن مهندس مسابقه‌ای وی در تیم ردبول “سیمون رنی” نقش بسزایی در تصمیم او مبنی بر جدا شدن از ردبول ایفا کرد. ریکاردو که پیش بینی می‌شد برای فصل 2019 قرارداد جدیدی را به امضا برساند، پدوک فرمول یک را با امضا کردن قراردادی دو ساله با رنو شوکه کرد. سیمون رنی که از زمان حضور دنیل در کنار او بود...

فرمول یک ایراندنیل ریکاردو می‌گوید که چشم انداز از دست دادن مهندس مسابقه‌ای وی در تیم ردبول “سیمون رنی” نقش بسزایی در تصمیم او مبنی بر جدا شدن از ردبول ایفا کرد.

ریکاردو که پیش بینی می‌شد برای فصل 2019 قرارداد جدیدی را به امضا برساند، پدوک فرمول یک را با امضا کردن قراردادی دو ساله با رنو شوکه کرد. سیمون رنی که از زمان حضور دنیل در کنار او بود به دلیل اینکه نمی‌خواست زیاد در سفر باشد به کارخانه تیم ردبول منتقل شد.

ردبول تدارکات اتحاد دوباره دنیل با مهندس مسابقه‌ای وی در فرمول 3، مایک لوگ را دیده بود؛ اما دنیل همه را متعجب کرد تا فصل جدید را در کنار مهندس پیشین کارلوس ساینز، یعنی کارل لوس باشد.

دنیل ریکاردو: تصور ردبول بدون مهندس خودم سخت بوددنیل ریکاردو: تصور ردبول بدون مهندس خودم سخت بود دنیل ریکاردو

دنیل در گرندپری مجارستان گفت:

دایل زیادی وجود داشت، اما از دست دادن سیمون [متفاوت بود]، من می‌دانستم که اگر بمانم او امسال در کنار تیم نخواهد بود، و فکر می‌کردم رابطه خوبی با او دارم، ولی یک سری چیز‌ها مشخص نبودند.

مطمئنا با او راحت بودم. اگر می‌دانستم که او در تیم می‌ماند، مطمئن نیستم که یک فاکتور خیلی تاثیر گزار بود، اما دلیل دیگری [برای ماندن] به حساب می‌آمد. مشخصا وقتی نگرانی‌هایی درباره هوندا و مسائل دیگری دارید، این مسئله نیز بر آن‌ها اضافه می‌شود.

همان طور که گفتم، عوامل زیادی در این تصمیم تاثیر گزار بودند. نمی‌خواهم از کلمه “نگرانی‌ها” استفاده کنم اما به جای آن می‌گویم مجهولات. کلمه “نگرانی” شاید کمی بی احترامی به ردبول باشد.

ریکاردو دوباره این مسئله را عنون کرد که تنها به خاطر یک دلیل ردبول را ترک نکرده است، و گفت این ادعا که راننده محبوب ردبول، مکس ورشتپن بوده، دلیل اصلی تصمیم او نیست. همچنین بیان کرد که دستمزد پیشنهاد شده از سمت ردبول به او نیز رقم مناسبی بوده است.

دنیل ریکاردو با مکلارن نیز گفتگوهایی داشت، اما آن‌ها وقتی به گرندپری مجارستان 2018 رسیدیم دیگر جزو گزینه‌ها نبودند. وی در این باره گفت:

یادم می‌آید هنگامی که به آخر هفته در مجارستان رسیدیم، هنوز احتمالا نسبت به اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد و پایان کارم کجا خواهد بود، بی توجه بودم، اما هرچه جلوتر می‌رفتیم، جمعه یا شنبه، این احساس را داشتم که “خب، بعضی از تیم‌ها واقعا دارند به من فشار می‌آورند، آن‌ها باید جواب‌ها را بدانند”؛ پس کارها کمی سرعت گرفت.

و وقتی یکشنبه شب فرا رسید ما باید تصمیم می‌گرفتیم که چه کار کنیم، و من به این فکر می‌کردم که امشب کمی بیرون می‌روم و مقداری نوشیدنی می‌نوشم و شاید جوابم را با تعدادی از دوستانم پیدا کنم.

و در روز دوشنبه تقریبا استارت شروع همه چیز تقریبا خورده بود. [در روز چهارشنبه] وقتی هواپیما [در آمریکا] به زمین نشست، با خود گفتم که خب، زرد و مشکی.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق