مسابقه سراسری «تجلی امامت در پرتو غدیر» برگزار می‌شود


مسابقه سراسری «تجلی امامت در پرتو غدیر» برگزار می‌شود

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم از برگزاری مسابقه سراسری «تجلی امامت در پرتو غدیر» خبر داد و گفت: شرکت کنندگان تا 26 مرداد ماه مهلت دارند پاسخ سوالات مسابقه را از طریق سایت یا کانال ایتا ارسال کنند.

«محسن شکرنابی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری مسابقه سراسری «تجلی امامت در پرتو غدیر»، اظهار کرد: شورای فرهنگی و بسیج مسجد جامع غدیر خم همزمان با یک هزار و چهار صد و سی امین سال وقوع حادثه غدیر خم و در راستای آشنایی بیشتر آحاد جامعه بویژه نسل جوان با فرهنگ غدیر و نیز جهت آمادگی و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)، این مسابقه را به صورت سراسری و اینترنتی از زیارت غدیریه در کلام امام هادی(ع) برگزار می کند.

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم تصریح کرد: این مسابقه سراسری دارای 18 سوال چهارگزینه ای است که شرکت کنندگان باید متن جزوه آن را در کانال ایتا(@masjed_ghadirkhom) و سایت مسجد جامع غدیر خم به نشانی((www.masjedeghadier.ir مطالعه و پس از یافتن پاسخ های صحیح با مراجعه به لینک اینترنتی مسابقه پاسخ سوالات را ارسال کنند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در مسابقه اینترنتی زیارت غدیریه در کلام امام هادی(ع) تا پایان روز شنبه، 26 مرداد ماه جاری فرصت دارند تا به کانال ایتا و نیز سایت مسجد در این مسابقه مراجعه و برای شرکت، اقدام کنند. اسامی برگزیدگان مسابقه روز 29 مرداد ماه همزمان با عید غدیر خم اعلام می شود.

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم ادامه داد: ۸۰ جایزه نقدی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که برای ۱۰ نفر اول هر نفر ۱۰ میلیون ریال، برای ۱۰ نفر دوم هر نفر ۸ میلیون یال و برای۱۰ نفر سوم هر نفر ۶ میلیون ریال و همچنین برای ۵۰ نفر بعدی هر نفر ۳ میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غدیر خم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد، در محله ضرابخانه واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار مترمربع به طور کلی تجدیدبنا شد، که آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع غدیر خم در تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری (نگارستان هشتم) خیابان مسجد واقع است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت