توزیع بسته‌های فرهنگی غدیر در 1000 مسجد/ برپایی کاروان‌های شادی با همکاری کانون‌های مساجد


توزیع بسته‌های فرهنگی غدیر در 1000 مسجد/ برپایی کاروان‌های شادی با همکاری کانون‌های مساجد

ظریف‌منش با بیان‌اینکه 110 مسجد محوری تهران مروج فرهنگ غدیر در دهه ولایت و امامت هستند، گفت: امسال همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در موضوع ترویج غدیر فعال شده‌اند.

«حسین ظریف منش» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان بر لزوم اهتمام مساجد به گرامیداشت و فرهنگسازی دهه امامت و ولایت تاکید و اظهار کرد: امسال همه دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث ترویج غدیر فعال شده اند. امید است این هم افزایی در هر چه باشکوه تر اجرا شدن برنامه ها موثر باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: در زمینه برپایی کاروان های شادی غدیر با کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، هماهنگی هایی صورت گرفته تا این کاروان های شادی در همه استان های کشور (همانند تهران که میزبان 220 کاروان شادی غدیر است)، برپا شود. ضمن اینکه برپایی ایستگاه های صلواتی در مقابل مساجد توسط بچه های مسجد و تشکل های مردمی مورد اهتمام قرار می گیرد.

ظریف منش اطعام نیازمندان، برگزاری آئین های جشن و سرور، مولودی خوانی و سخنرانی را از دیگر برنامه هایی برشمرد که در این ایام مورد توجه قرار می گیرد و ادامه داد: برخی از تشکل ها نیز در این ایام به صورت آتش به اختیار اقدام به برپایی اطعام برای ۱۰ هزار نفر می کنند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه واقعه غدیر خم فلسفه وجودی شیعه، هویت شیعه و عمود خیمه اسلام است، تاکید کرد: مساجد که پرچم دار ترویج اسلام هستند به طور قطع ترویج و تبلیغ غدیر را باید در راس امور و فعالیت هایشان قرار دهند، چراکه در حال حاضر تلاش وسیع و تهاجم همه جانبه از سوی تشیع انگلیسی، وهابیت و سرویس های اطلاعاتی و نیز کسانی که با اسلام، آموزه های علوی و ارزش های الهی همانند عدالت، آزادی خواهی، مردم خواهی و خداخواهی مخالف هستند، در حال وقوع است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز شاهدیم دشمنان بسیاری از ابهامات و سوالات ساده ای را که جوانان نمی دانند، در قالب شبهه مطرح می کنند، اگرچه مردم ما هوشیار هستند، ولی دشمن تاثیراتی دارد، بنابر این، مساجد باید پرچم دار مقابله با این هجمه ها باشند.

ظریف منش ابراز کرد: مسئله غدیر خم نه تنها واقعه ای تاریخی نیست، بلکه سرنوشت ساز برای همه بشریت است. لذا مساجد به عنوان پایگاه های معرفت، تبلیغ دین و بصیرت، می توانند تکیه گاه اصلی مردم در مواجهه با چالش های مطرح در این باره باشند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر بر لزوم اهتمام و توجه جدی همه دستگاه ها و مراکز در بزرگداشت غدیر خم تاکید و خاطرنشان کرد: امسال 110 مسجد محوری تهران در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر برنامه خواهند داشت و حدود یک هزار مسجد در موضوع غدیرخم بسته های فرهنگی و هدایایی را میان مردم توزیع می کنند. ضمن اینکه 14پایگاه اصلی در تهران در مساجد آئین های جشن و اطعام را با محور تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر برگزار می کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی