مراسم دعای عرفه در 335 کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می شود


مراسم دعای عرفه در 335 کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری مراسم دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در 355 کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به‌مانند دیگر نهادها و اماکن مذهبی استان در روز عرفه میزبان مومنین است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری مراسم دعای عرفه در ۳۵۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: دعای عرفه در این کانون‌های شاخص برگزار می‌شود، تا مومنین همنوا با حجاج بیت الله الحرام این دعا را زمزمه کنند.

وی با بیان اینکه در روز عرفه مومنان با شکستن بت‌های درون و قربانی کردن هوی نفس به دنبال شناخت خود و خدای خود هستند، تصریح کرد: روز عرفه روز بازگشت حقیقت آدمی به سوی معبود و آفریدگار خویش است، در این روز حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیر شده است.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه در شهر رشت نیز ۶۵ کانون فرهنگی و هنری برگزارکننده مراسم دعای عرفه هستند تصریح کرد: خوشبختانه هر سال مراسم دعای عرفه در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود و این امر به یک سنت حسنه مبدل شده است.

وی با بیان اینکه این مراسم رأس ساعت ۱۵ با حضور مداحان برجسته آغاز می‌شود بیان کرد: روز عرفه روز برآورده شدن حاجات و روز نزول رحمت الهی است که همه باید بکوشیم تا از این روز پربرکت نهایت بهره را ببریم.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل