تحقیقات پلیس انگلیس درباره حادثه شهر سالیزیوری در سال 2018


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس (ای پی)، پلیس انگلیس روز پنجشنبه 24 مرداد اظهار...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس (ای پی)، پلیس انگلیس روز پنجشنبه 24 مرداد اظهار داشت که اثر عامل اعصاب «نوویچوک» را در نمونه خون یکی از افسران پلیسی که در ماه مارس سال 2018 در شهر سالیزبوری مورد حمله قرار گرفته یافته است.
سرگئی اسکریپال مامور (سرهنگ) سابق سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه و بعدها جاسوس دو طرفه انگلیسی که به دنبال جاسوسی برای آمریکا و حبس چندین ساله به انگلستان پناهنده شده بود، در اواسط اسفند 1396 (مارس 2018) به همراه دخترش با ماده سمی عامل اعصاب مسموم شد.
مقامات انگلیسی پس از گذشت مدتی و با انجام تحقیقات و آزمایش گفتند که این ماده سمی «نوویچوک» نام دارد و تنها شوروی سابق آن را در اختیار داشته است.
حال پلیس انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرده است که «مقدار کمی» از عامل اعصاب نوویچوک یک افسر پلیس دیگر را تحت تاثیر قرار داده است و آزمایش ها این امر را تایید می کنند.
چند ماه بعد از این حمله، مردی محلی یک شیشه عطر پیدا می کند که رد عامل اعصاب نوویچوک در آن وجود داشت. وی به شدن بیمار شد و همسرش (دوست دخترش) نیز در اثر تماس با این ماده سمی درگذشت.
مسکو اتهامات وارده از سوی انگلیسی را قبول نمی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟