نماز عید قربان با حضور هزاران تن در هرات برگزار شد


نماز عید قربان با حضور هزاران تن در هرات برگزار شد

شهروندان هرات می‌گویند در ایام عید از نیروهای امنیتی می‌خواهیم تا برنامه‌های امنیتی خود را گسترش داده و از بروز ناامنی‌ها در شهر و شهرستان‌های هرات جلوگیری کنند تا شهروندان عید خود را در فضای...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه مصادف است با عید سعید قربان در افغانستان و صبح امروز مقامات ارشد محلی و نظامی و هزاران تن از شهروندان هرات با تجمع در مسجد جامع شهر این شهر نماز عید را تحت تدابیر شدید امنیتی ادا کرده و در پایان نیز عید را به یکدیگر تبریک گفتند.

شهروندان هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس می‌گویند که با فرارسیدن عید سعید قربان تمامی مردم مسرورند و عید را تجلیل می‌کنند، اما نیروهای امنیتی و مقامات ارشد محلی باید برای تامین امنیت خوب در مرکز شهر، شهرستان‌ها و روستاهای هرات برنامه‌های امنیتی خوبی را اجرائی کنند تا در این روزها شهروندان حداقل نگران وضعیت امنیتی نباشند.

این شهروندان از حکومت افغانستان می‌خواهند تا اگر روند صلح یک بازی از پیش تعیین شده از سوی آمریکا و همدستانش نیست هرچه زودتر مذاکرات صلح را آغاز کنند تا پس از اجرائی شدن صلح و ثبات در افغانستان با خیالی راحت به سوی انتخابات رفته و رئیس جمهور دلخواه خود را انتخاب کنند.

آنها تاکید کردند که دیگر نمی‌خواهند شاهد درگیری‌ها و خونریزی‌ها باشند و به عقب بازگردند.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در این مورد گفت: به دستور والی هرات در شورای نظامی با فرارسیدن عید قربان به تمامی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی دستور داده شد تا برای تامین امنیت در مرکز شهر، شهرستان‌ها و روستاها تلاش کنند و در حال حاضر در تمامی مناطق در شهر و مناطق دور دست نیز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به‌صورت 24 ساعته در 3 روز عید قربان مشغول تامین امنیت هستند.

در افغانستان دو عید سعید فطر و عید قربان طبق رسوم گذشته 3 روز است و در این 3 روز شهروندان هرات نیز به زیارت اهل قبور می‌روند و پس از آن نیز به خانه‌های بزرگان و دیگر اقوام خود برای تبریک عید می‌روند.

در عید قربان بیشترین جمعیت مردم هرات مطابق با دستور اسلام قربانی می‌کنند و گوشت‌های قربانی خود را در میان مردم مستمند توزیع می‌کنند.

به گزارش فارس، عید قربان امسال به گفته فروشندگان دام‌های زنده و فروشگاه‌های لباس و مواد غذایی کم‌رنگ‌تر از سال‌های گذشته است و از سوی دیگر نیز شهروندان هرات که برای خرید عید به بازارهای هرات رفته‌اند، تاکید دارند که هر سال قیمت کالاهای مورد نیاز آنها نیز نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد و بیشتر خانواده‌ها قادر به خرید نیستند.

مقامات امنیتی نیز تاکید کردند که در حال حاضر آنها آماده‌اند تا در مقابل هرگونه ناامنی بایستند.

/انتهای پیام/

نماز عید قربان با حضور هزاران تن در هرات برگزار شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!