غنی سالروز استقلال هند را تبریک گفت


غنی سالروز استقلال هند را تبریک گفت

رئیس جمهور افغانستان در پیامی روز استقلال هند را به نخست وزیر و مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در پیامی روز استقلال هند را به نخست وزیر و مردم این کشور تبریک گفت.

در بخشی از پیام غنی آمده است: از طرف مردم و دولت افغانستان و از صمیم قلب به نخست وزیر نورندا ماندی و مردم هند 73 مین سالروز استقلال هند را تبریک می‌گویم.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور، اضافه کرده است: افغانستان و هند مشتاق گسترش روابط خود براساس اعتماد متقابل و تاریخ دیرینه میان دو کشور هستند.

غنی ادامه داد: هند شریک مطمئن افغانستان در روزهای سخت و دشوار این کشور بوده و به ثبات و امنیت در افغانستان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: پیشرفتهای اقتصادی و فرهنگی و علمی هند می تواند الگوی برای سایر کشورهای منطقه باشد و هند در این زمینه می تواند به افغانستان کمک کند.

روز ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) سالروز استقلال هند و رهایی این کشور از سلطه استعمار انگلیس و تشکیل کشوری مستقل در سال ۱۹۴۷میلادی در شبه قاره هند است که پس از گذر از دوران استعماری، اکنون دارای نظام دمکراسی است.

/انتهای پیام/

غنی سالروز استقلال هند را تبریک گفت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم