در مورد راه های درمان میخچه چه می دانید؟ میخچه ها نواحی سفت و ضخیمی هستند، که به طور معمول روی پا شکل می گیرند. آن ها شبیه پینه هستند، اما معمولا سخت تر، کوچک تر و دردناک ترند. میخچه ها خطرناک نیستند، اما می توانند باعث التهاب شوند. همچنین احتمال بروز آن ها در زنان بیشتر از مردان است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی راه های درمان میخچه می پردازیم.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

درمان میخچه – انواع اصلی میخچه

سخت نرم دانه ای

میخچه های سخت رایج ترین نوع میخچه هستند. آن ها نواحی کوچک و متمرکزی از بافت سخت پوست هستند که معمولا در منطقه ای وسیع در نواحی ضخیم پوست یافت می شوند. از طرف دیگر، میخچه های نرم، سفید یا خاکستری هستند و از نظر بافت، لاستیکی هستند و اغلب بین انگشتان پا ظاهر می شوند. میخچه های دانه ای کوچک هستند و معمولا در کف پا ایجاد می شوند. هر چه میخچه ضخیم تر باشد، دردش بیشتر است.

میخچه ها و پینه ها بخش های سخت و دردناکی از پوست هستند که اغلب در هنگام واکنش به فشار یا اصطکاک، بر روی پاها رشد می کنند. این اتفاق زمانی می افتد که پوست تلاش می کند تا ناحیه زیرین را از آسیب، فشار و یا اصطکاک محافظت کند. هیچ کدام خطرناک نیستند، اما می توانند باعث التهاب شوند. میخچه ها در میان افرادی که کفش های پاشنه بلند می پوشند، پاهایشان عرق می کند و یا افرادی که هر روز برای مدت طولانی می ایستند، رایج تر هستند. میخچه ها و پینه ها زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می دهند.

واقعیت هایی در مورد درمان میخچه ها و پینه ها

در اینجا برخی واقعیات در مورد میخچه ها و پینه ها وجود دارد. اطلاعات کامل تر در مقاله اصلی وجود دارد.

میخچه ها دارای یک مرکز مشخص و غالبا سخت هستند که ممکن است با پوست ملتهب احاطه شده باشد. وقتی میخچه فشرده می شود می تواند دردآور باشد، اما پینه ها معمولا دردآور نیستند. پینه ها معمولا بزرگ تر از میخچه ها هستند و شکل آن ها متفاوت است، در حالی که میخچه ها معمولا کوچک تر، گرد و عمیق تر هستند. پینه ها به طور معمول روی کف پا، به ویژه زیر پاشنه، در کف دست ها و همچنین روی زانوها ایجاد می شوند. میخچه ها اغلب در بخش های بدون تحمل وزن پوست رخ می دهند. برای درمان میخچه ها و پینه ها می توان از سنگ پا و یا داروهای موضعی بدون تجویز استفاده کرد. میخچه ها و پینه های دردناک ممکن است نیاز به توجه پزشکی داشته باشند. شیوه زندگی و تغییر لباس می تواند به جلوگیری ازایجاد میخچه ها و پینه ها کمک کند.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

تفاوت بین پینه و میخچه چیست؟

افراد گاهی به اشتباه از عبارات میخچه و پینه به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آن ها یکسان نیستند.

پینه چیست؟

میخچه نوعی از پینه است. پینه بخشی از پوست است که به دلیل اصطکاک، فشار و یا سوزش، سفت و سخت شده است. آن ها اغلب روی پا اتفاق می افتند، اما ممکن است روی دست ها، آرنج و یا زانوها نیز رخ دهند. پینه ها مایل به زرد و یا کم رنگ هستند. آن ها در هنگام لمس برآمده هستند، اما چون پوست ضخیم است، ممکن است در مقایسه با لمس پوست اطراف آن، حساسیت کمتری داشته باشند. پینه ها اغلب بزرگ تر و وسیعه تر از میخچه ها بوده و لبه های قابل لمس آن ها کم تر مشخص است. آن ها معمولا در جایی ظاهر می شوند که پوست به طور مکرر با چیزی مانند استخوان، کفش، یا زمین برخورد می کند. آن ها معمولا در ناحیه استخوانی زیر انگشتان پا و مناطق پوستی که هنگام راه رفتن وزن فرد بر روی آن ها قرار می گیرد، شکل می گیرند.

میخچه چیست؟

میخچه نوعی از پینه است که از پوست مرده ساخته شده است. آن ها معمولا بر روی سطوح صاف و بدون موی پوست و به خصوص در بالا و کنار پا شکل می گیرند. آن ها معمولا کوچک و گرد و همراه با یک مرکز کاملا مشخص هستند، که ممکن است سخت باشد. میخچه های سخت کوچک هستند و در مناطق سفت و سخت پوست و یا در جایی که پوست ضخیم شده است و یا در مناطق استخوانی پا شکل می گیرند. میخچه های نرم متمایل به سفید هستند. آن ها عموما بین انگشتان پا و در مناطق مرطوب و عرق کننده پا دیده می شوند. پینه ها و میخچه ها به طور معمول مضر نیستند، اما گاهی ممکن است به ویژه در میان افرادی که مبتلا به دیابت و یا گردش خون ضعیف در پا هستند، منجر به عفونت یا خارش پوست شوند.

درمان میخچه – علائم و نشانه های پینه و میخچه

پینه ها به علت اصطکاک، سفت و سخت شده اند. افراد معمولا می توانند در خانه و با استفاده از محصولات بدون نسخه، درمان را انجام دهند، اما به ویژه در موارد دردناک ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک باشد.

پینه ها و میخچه ها این احساس را در فرد ایجاد می کنند که در حال قدم زدن بر روی سنگ ها هستند.

نشانه ها و علائم زیر ممکن است نشان دهنده وجود پینه یا میخچه باشد:

برآمدگی سفت و سخت ناحیه ضخیم و سخت بر روی پوست پوسته پوسته، خشک شدن و یا مومی شدن پوست درد یا التهاب در زیر پوست

اگر میخچه یا پینه ملتهب یا دردناک شود، بیمار باید به دنبال مشاوره پزشکی باشد.

بیماران مبتلا به گردش خون ضعیف، پوست شکننده و یا مشکلات عصبی و بی حسی در پاها باید قبل از درمان میخچه و پینه در خانه، با پزشک خود صحبت کنند.

افراد مبتلا به دیابت، ناخوشی محیطی و بیماری های عروق محیطی باید به طور خاص مراقب این موارد باشند.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

درمان میخچه و پینه با بریدن آن

یک متخصص ممکن است برای تسکین فشاری که در بافت هایی که زیر آن قرار دارند، مقداری از پوست ضخیم شده را با یک چاقوی جراحی، حذف کند. افراد نباید خودشان میخچه یا پینه را حذف کنند، چون ممکن است دردناک بوده و خطر ابتلا به عفونت را بالا ببرد.

درمان میخچه – علل و عوامل خطر میخچه

عوامل خطر زیر با بروز میخچه و پینه مرتبط هستند:

هر چیزی که باعث اعمال فشار یا اصطکاک بر روی پوست شود. کفش هایی که بیش از حد سفت هستند و یا پاشنه بلندی دارند و باعث فشار می شوند. کفش هایی که خیلی گشاد هستند و باعث اصطکاک می شوند. وجود دوختی در کفش، که با پا اصطکاک پیدا می ‎کند. جوراب هایی که مناسب پا نیستند. عدم پوشیدن جوراب برهنه راه رفتن مداوم، چون پوست ضخیم می شود تا از خودش محافظت کند. کارهای تکرار شونده مانند پیاده روی یا دویدن در یک محیط خاص افزایش سن، چون با افزایش سن بافت چربی کمتری در پوست وجود دارد، که به معنی محافظت کم تر و خطر بالاتر ایجاد میخچه در پاشنه پا است. پینه ها اغلب روی پا ظاهر می شوند، اما اصطکاک و فشار می تواند باعث ایجاد پینه بر روی دست ها نیز شود. افرادی که اغلب از دوچرخه و یا ابزارهای دستی استفاده می کنند، خطر ایجاد پینه را بالا می برند. تکیه دادن تکرار شونده زانو یا آرنج بر روی میز می تواند باعث ایجاد پینه بر روی زانوها و یا آرنج شود.

مشکلات دیگر مرتبط با پا از جمله دفرمگی و انحراف شست نیز خطر ایجاد پینه را بالا می برد. انحراف شست یک برآمدگی غیر عادی و استخوانی است که بر روی مفصل پایه انگشت بزرگ پا ایجاد می شود.

چه زمانی برای درمان میخچه به پزشک مراجعه کنم؟

اگر پینه یا میخچه بسیار دردناک است، یا اگر فرد مبتلا به دیابت، پوست شکننده و یا مشکلات گردش خون باشد بهتر است با پزشک یا متخصصی مشورت کند که در مراقبت های پزشکی تخصص دارد.

پزشک، پاها را بررسی و از فرد در مورد سبک زندگی اش سوال خواهد کرد و ممکن است کفش فرد را بررسی کند.

ممکن است متخصص پا قسمتی از پوست سختی که اطراف میخچه را احاطه کرده بردارد و مرکز آن را از بین ببرد.

بعد از برش دادن پوست، ممکن است پزشک یک چسب پوستی با سالیسیلیک اسید ۴۰ درصد بچسباند. بیمار باید به طور دوره ای چسب را تعویض کند. معمولا قبل از چسباندن یک چسب جدید، از سنگ پا یا میخ فلزی برای پاک کردن پوست مرده استفاده می شود.

اگر عفونت یا خطر عفونت وجود داشته باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند. پوست قرمز و متورم اطرف میخچه یا پینه می تواند حاکی از عفونت باشد.

اگر پزشک مشکوک شود که ممکن است یک مشکل ساختاری استخوانی وجود داشته باشد، ممکن است بیمار را برای انجام آزمایش اشعه ایکس و احتمالا جراحی به پزشکان دیگری ارجاع دهد.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

درمان میخچه با سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید روش استانداردی برای درمان میخچه و پینه است که در درمان زگیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این یک کراتولیتیک است، که به این معنی است که پروتئین، یا کراتینی که میخچه و پوست مرده اطراف آن را می سازد، حل می کند.

این ماده در کرم ها، پدها، و مشمع ها موجود است. این ماده را می توان با استفاده از قطره چکان بر روی بدن اعمال کرد.

قسمت بالای پوست سفید خواهد شد و بافت مرده می تواند بریده و یا از بین برود.

زمانی که پینه یا میخچه از بین رفت، در صورتی که وجود پوست سخت نشانه هایی از بازگشت این موارد را نشان دهد، فرد می تواند هر هفته پای خود را خیس کرده و با سنگ پا ناحیه مورد نظر را مالش دهد.

سالیسیلیک اسید در غلظت های مختلفی موجود است. اسید قوی تر ممکن است سریع تر عمل کند، اما تهیه آن نیاز به نسخه دارد.

مواد تشکیل دهنده می توانند پوست اطراف را تحریک کنند، بنابراین باید هنگام استفاده از آن دقت کنید. از این ماده بر روی پینه یا میخچه ترک خورده استفاده نکنید.

درمان میخچه در خانه

هنگام درمان میخچه و پینه در منزل مهم است که پوست را بیش از حد حذف نکنید، چون این می تواند منجر به درد و عفونت شود.

افراد سالمند و افراد مبتلا به دیابت نباید پاهای خود را در خانه بتراشند، زیرا این امر می تواند منجر به عفونتی شود که درمان آن دشوار است. همچنین ممکن است منجر به ایجاد زخم بر روی پوست شود.

آن ها باید قبل از استفاده از سالیسیلیک اسید، نیز از یک دکتر درباره آن بپرسند، چون این ماده نیز می تواند باعث ایجاد زخم شود.

بهترین کار این است که هر گونه برش و یا برداشتن پوست توسط یک متخصص پوست و یا دیگر متخصصان سلامتی انجام می شود.

در صورتی که میخچه یا پینه دوباره تکرار شود، برش منظم و مرتب مورد نیاز است.

پیشگیری از میخچه و پینه

اقدامات زیر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پینه و میخچه کمک کند:

پوشیدن کفش و جوراب های مناسب می تواند به جلوگیری از ایجاد پینه و میخچه کمک کند. هر شب پاهای خود را با آب و صابون بشویید. از برس مخصوص استفاده کنید. پس از شستن و خشک کردن پاها، کرم مرطوب کننده بمالید. از لوسیون بدن استفاده نکنید. لوسیون های پا در فروشگاه های آنلاین موجود هستند. کفش و جوراب خوب بپوشید تا پاهایتان را نساید. کفش خود را در پایان روز، یعنی زمانی که پاها در بزرگترین حالت خود قرار دارند، بخرید، زیرا حجم پا در طول روز به آرامی افزایش می یابد. در صورت بروز هر گونه درد پا و یا خارش پوست، با آن ها مقابله کنید. برای بررسی پا، به صورت منظم به متخصص مراجعه کنید. هنگام گرفتن ناخن، به صورت صاف این کار را انجام دهید و ناخن های خود را با زاویه نگیرید. به صورت مرتب از یک سوهان سنگی یا سنگ پا، برای حذف پوست های مرده استفاده کنید. سنگ های پا در فروشگاه های آنلاین موجود هستند. هر روز جوراب های تمیز بپوشید و برای جلوگیری از تعریق از پودر تالکوم استفاده کنید. پودر تالکوم نیز در فروشگاه های آنلاین موجود است. هنگام استفاده از ابزار، با استفاده از دستکش های ضخیم و یا با استفاده پد های مخصوص از دست های خود محافظت کنید.

با درمان مناسب، می توان پینه ها و میخچه ها را حذف کرد اما ممکن است بدون تغییر در سبک زندگی و یا تغییر کفش باز گردند.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

مراقبت های پا با وجود داشتن پینه

مردم می توانند میخچه ها و پینه ها را در خانه و با سنگ پا یا سالیسیلیک اسید درمان کنند. بسیاری از مردم میخچه ها و پینه ها را در خانه درمان و از محصولات بدون نسخه داروخانه استفاده می کنند.

نکات عبارتند از:

خیساندن میخچه ها و پینه ها در آب گرم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، و سپس خراشیدن آن ناحیه با سنگ پا مفید است. حرکت چرخشی یا به اطراف به حذف پوست مرده کمک می کند. استفاده روزانه از مرطوب کننده برروی پاها، به درمان میخچه ها و پینه ها کمک می کند. محصولاتی که شامل سالیسیلیک اسید، اوره، یا آمونیوم هستند به نرم کردن پوست خشک کمک می کنند، تا آن را برای پر کردن آماده کنند. اگر اقدامات تکراری باعث ایجاد میخچه ها و پینه ها شود، اجتناب از این اقدامات اغلب می تواند مشکل را حل کند. کفش ها و جوراب های مناسب، پدهای محافظ و یا کفی، و دیگر اقدامات مراقبت از پا می تواند به شما کمک کند. برای کاهش فشار روی میخچه می توان دربین انگشتان پا از سیلیکون یا فوم استفاده کرد. ارتتیک یک پد داخلی ساخته شده برای کفش است که ممکن است به افراد مبتلا به دفرمگی پا کمک کند.

درمان خانگی برای میخچه و پینه

درمان های خانگی متعددی برای از بین بردن میخچه ها و پینه های پا وجود دارند، اما اگر می خواهید به سرعت از شر آن ها خلاص شوید، بهتر است به طور همزمان از چند دارو استفاده کنید.

روغن کرچک سالیسیلیک اسید سنگ پا سرکه سیب خیس کردن پا در نمک اپسوم جوش شیرین سیر روغن تربانتین پاپایا شیرین بیان زردچوبه آناناس ویتامین E آسپرین لیمو پیاز نان روغن نارگیل خیساندن در بلغور جو

1. درمان میخچه با روغن کرچک

این درمان خانگی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. روغن، میخچه را نرم می کند و در نهایت آن را ناپدید می کند. این روش یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان میخچه است، چون سریع است. شما در عرض سه تا چهار روز نتایج را خواهید دید.

احتیاط

روغن کرچک را روی پوست دارای شکاف اعمال نکنید.

۲. سالیسیلیک اسید

به موارد زیر نیاز دارید:

مایع / ژل سالیسیلیک اسید سنگ پا آب گرم

کاری که باید انجام دهید:

۱. ناحیه آسیب دیده را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید.

۲. با دقت، سنگ پا را بر روی میخچه یا پینه بمالید تا لایه های بالایی پوست مرده از بین بروند.

۳. یک لایه نازک از مایع سالیسیلیک اسید را تنها روی منطقه ی متاثر بمالید و برای پنج دقیقه بگذارید.

۴. منطقه را با آب تمیز بشویید.

چند مرتبه باید این کار را انجام دهید:

این کار را یک یا دو بار در روز و برای حدود دو هفته تکرار کنید.

چرا این کار موثر است؟

سالیسیلیک اسید پیوند بین سلول های پوستی که در محل پینه یا میخچه انباشته شده اند را می شکند. سپس با افزایش میزان رطوبت در آن ناحیه، به آرامی شروع به از بین بردن پینه می کند.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

3. درمان میخچه با سنگ پا

به موارد زیر نیاز دارید:

آب گرم سنگ پا

کاری که باید انجام دهید:

۱. دست ها و یا پاها را در آب گرم و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خیس کنید.

۲. سنگ پا را به آرامی و به مدت دو تا سه دقیقه روی میخچه و پینه بمالید.

چند بار باید این کار را انجام دهید:

برای درمان سریع تر میخچه به طور روزانه این کار را انجام دهید.

چرا این کار موثر است؟

همانطور که میخچه به پوست های مرده تبدیل می شود، بهتر است سعی کنید تا آن را با مالش قسمت های آسیب دیده پا یا دست خود توسط سنگ پا از بین ببرید.

۴. درمان میخچه پا با سرکه سیب

به موارد زیر نیاز دارید:

آب گرم ۱ قاشق سوپ خوری سرکه سیب ۱ – ۲ قطره روغن درخت چای توپ پنبه

کاری که باید انجام دهید:

۱. بعد از خیس کردن پاهای خود در حمام و با آب گرم و به مدت چند دقیقه، سرکه سیب را با استفاده از یک توپ پنبه روی پینه بمالید.

۲. حدود ۵ دقیقه توپ پنبه را به صورت محکم بر روی میخچه نگه دارید.

۳. سرکه را خشک کنید. سپس روغن درخت چای را روی میخچه بمالید. منطقه را خشک نکنید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

هر روز از این درمان خانگی استفاده کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که میخچه در عرض دو یا سه روز از بین خواهد رفت.

چرا این کار موثر است؟

سرکه سیب، سلول های مرده پوست را از بین می برد و میخچه و پینه را نرم می کند. هم چنین ضد باکتری است و هر گونه باکتری ای را که ممکن است در اطراف ناحیه آسیب دیده وجود داشته باشند، می کشد.

بیشتر بخوانید » مزایا و مضرات استفاده از سرکه سیب برای بدن

۵. خیس کردن پا در نمک اپسوم

به موارد زیر نیاز دارید:

۱ فنجان نمک اپسوم آب گرم حوض کوچک سنگ پا

کاری که باید انجام دهید:

۱. نمک اپسوم را به آب گرم درون حوضچه اضافه کنید و پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آن بگذارید و خیس کنید.

۲. وقتی پوست نرم شد، با استفاده از سنگ پا لایه های مرده پوست موجود در بالای منطقه آسیب دیده را بتراشید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را روزانه و بعد از استحمام و به مدت چند روز انجام دهید.

چرا این کار موثر است؟

نمک اپسوم به طور معمول به عنوان لایه بردار استفاده می شود. این نمک هم چنین پوست و درد را تسکین می دهد. خاصیت ضد باکتری آن نیز یک مزیت عالی است.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۶. جوش شیرین

به موارد زیر نیاز دارید:

۱ قاشق سوپ خوری جوش شیرین ۱ قاشق سوپ خوری آب یک قاشق چای خوری لیمو (اختیاری)

کاری که باید انجام دهید:

۱. جوش شیرین را با آب (و عصاره لیمو)مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود.

۲. این خمیر را روی پینه یا میخچه بمالید.

۳. آن را به مدت یک شب باقی بگذارید.

اگر از این خمیر بر روی انگشتان پا استفاده می کنید، توپ های پنبه ای را بین انگشتان خود قرار دهید تا آن ها را از هم جدا نگه دارید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر شب و به مدت پنج تا هفت روز انجام دهید. این کار باعث می شود که میخچه خشک شود.

چرا این کار موثر است؟

همانند نمک اپسوم، جوش شیرین نیز، سلول های مرده پوست ناشی از میخچه یا پینه را از بین می برد. این یک ضد عفونی کننده است و منطقه را عاری از عفونت می کند.

احتیاط:

خمیر نباید هیچ قسمت دیگری از پوست شما را در بر بگیرد. در غیر این صورت، پوست سالم شما را خشک خواهد کرد.

۷. درمان میخچه با سیر

به موارد زیر نیاز دارید:

یک حبه سیر باند کرپ

کاری که باید انجام دهید:

۱. حبه سیر را نصف کنید. یک نیمه را به مدت یک دقیقه روی میخچه بمالید.

۲. نصف دیگر سیر را روی میخچه گذاشته و آن را با بانداژ کرپ بپوشانید.

۳. صبح روز بعد، منطقه را طبق معمول، بشویید.

چند بار باید این کار را انجام دهید:

این کار را هر شب انجام دهید. ظرف چند روز، میخچه شما ناپدید خواهد شد.

چرا این کار موثر است؟

سیر به عنوان درمان خانگی برای تعدادی از بیماری ها از جمله میخچه به کار می رود. این یکی از درمان های خانگی موثر برای حذف میخچه است که بهتر است در شب ها مورد استفاده قرار گیرد. یک آزمایش بالینی جدید نشان داد که سیر باعث حذف موثر بافت میخچه از بدن می شود.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۸. درمان میخچه با روغن تربانتین

به موارد زیر نیاز دارید:

روغن تربانتین لباس تمیز یک تکه یخ

کاری که باید انجام دهید:

۱. یخ را به مدت دوتا سه دقیقه روی میخچه بمالید.

۲. پارچه را در روغن تربانتین خیس کنید و برای چند دقیقه آن را بر روی میخچه قرار دهید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را چندین بار در روز انجام دهید. سرانجام میخچه خشک و پوسته پوسته می شود.

چرا این کار موثر است؟

از روغن تربانتین مخصوص برای درمان خانگی استفاده کنید. این روغن یک دوای محمر است، به عنوان مثال، گردش خون را افزایش می دهد. این روغن پوست را نیز نرم کرده و التهاب را کاهش می دهد.

۹. درمان میخچه با پاپایا

به موارد زیر نیاز دارید:

پاپایا

کاری که باید انجام دهید:

یک قطعه کوچک پاپایا را در منطقه تحت تاثیر قرار دهید و به مدت یک شب در همان حال باقی بگذارید. اگر نمی توانید این میوه را پیدا کنید، می توانید از آب میوه تازه ی این میوه بر روی محل مورد نظر استفاده کنید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر شب تکرار کنید تا میخچه از بین برود.

چرا این کار موثر است؟

از قدیم، پاپایا به خواص درمانی اش مشهور بوده است. هم چنین توانایی از بین بردن پوست را نیز دارد. این اثر، به علت وجود آنزیمی است که در پاپایا یافت شده است. بنابراین استفاده از آن بر روی میخچه با نتایج خوبی همراه است.

بیشتر بخوانید : ماسک پاپایا برای زیبایی پوست صورت

۱۰. درمان میخچه با شیرین بیان

به موارد زیر نیاز دارید:

۴ تکه چوب شیرین بیان روغن خردل

کاری که باید انجام دهید:

۱. شیرین بیان را بردارید و با استفاده از روغن خردل خمیری را تهیه کنید.

۲. قبل از رفتن به تخت خواب، آن را روی میخچه بمالید.

۳. صبح روز بعد، از آب گرم برای شستن خمیر استفاده کنید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر شب و به مدت چند روز انجام دهید تا میخچه و پینه از بین بروند.

چرا این کار موثر است؟

شیرین بیان به خواص درمانی اش مشهور است. ویژگی های ضد التهابی و ضد میکروبی آن در درمان میخچه و پینه موثر است.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۱۱. درمان میخچه با زردچوبه

به موارد زیر نیاز دارید:

۱ قاشق سوپ خوری زرد چوبه 1 تا 5/1 قاشق سوپ خوری عسل

کاری که باید انجام دهید:

۱. خمیر ضخیمی از پودر زرد چوبه و عسل درست کنید.

۲. آن را روی میخچه بمالید و بگذارید تا خمیر خشک شود.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این خمیر را دو بار در روز بمالید. متوجه خواهید شد که پینه در عرض دو یا سه روز کاهش می یابد.

چرا این کار موثر است؟

در آسیای میانه، این یک درمان خانگی برای التیام میخچه است و می تواند کاملا موثر باشد. خواص درمانی و ضد میکروبی زردچوبه همراه با خواص آرامش بخش عسل می تواند در عرض چند روز میخچه را التیام ببخشد.

12. آناناس

به موارد زیر نیاز دارید:

آناناس بانداژ

کاری که باید انجام دهید:

۱. یک تکه آناناس را بردارید و آن را به مدت یک شب روی میخچه قرار دهید.

۲. از بانداژ برای ایمن کردن آن در مکان مورد نظر استفاده کنید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر شب انجام دهید. متوجه خواهید شد که میخچه در عرض یک هفته ناپدید می شود.

چرا این کار موثر است؟

این میوه استوایی می تواند یک درمان خانگی موثر برای درمان میخچه موجود بر روی پاهای شما باشد. این کار نه تنها به کاهش درد کمک می کند، بلکه به درمان میخچه نیز کمک می کند. آنزیم بروملائین موجود در آناناس، میخچه و پینه را از بین می برد.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۱۳. درمان میخچه با ویتامین E

به موارد زیر نیاز دارید:

ویتامین E یک جوراب کتان سوزن

کاری که باید انجام دهید:

۱. با احتیاط، با استفاده از سوزن سوراخی در کپسول ویتامین E ایجاد کنید.

۲. ماده موجود در کپسول را بر روی میخچه بمالید.

۳. بگذارید برای چند دقیقه جذب شود. بعد، پای خود را با لنگه جوراب بپوشانید.

چند مرتبه باید این کار را انجام دهید:

این کار را هر شب قبل از رفتن به تخت خواب و تا زمانی که میخچه به طور طبیعی التیام یابد، تکرار کنید.

چرا این کار موثر است؟

روغن، میخچه را نرم کرده و به حذف سریع آن کمک می کند.

۱۴. درمان میخچه با آسپرین

به موارد زیر نیاز دارید:

چند قرص آسپرین آب چسب زخم یا باند سنگ پا

کاری که باید انجام دهید:

۱. آسپرین را خرد کرده و با چند قطره آب، خمیر غلیظی درست کنید.

۲. خمیر را روی میخچه بمالید و آن را با توری یا پارچه بپوشانید. بگذارید یک شب بماند.

۳. در صبح منطقه ی متاثر را با سنگ پا تمیز کنید.

چند مرتبه باید این کار را انجام دهید:

تا زمانی که میخچه از بین نرفته است، این فرآیند را هر روز تکرار کنید. باید نتایج را در عرض دو هفته ببینید.

چرا این کار موثر است؟

علاوه بر درمان سردرد، آسپرین می تواند به حذف پینه و میخچه های دردناک نیز کمک کند. این درمان خانگی یک داروی ساده برای از بین بردن میخچه و پینه است. سالیسیلیک اسیدی که در آسپرین وجود دارد، به راحتی پینه و میخچه را از بین می برد.

احتیاط:

اگر به آسپرین حساسیت دارید، از این روش درمانی استفاده نکنید.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۱۵. درمان میخچه با لیمو

به موارد زیر نیاز دارید:

برش لیمو بانداژ

کاری که باید انجام دهید:

۱. قسمتی از لیمو را روی میخچه بمالید و آن را با یک بانداژ محکم کنید.

۲. آن را به مدت یک شب رها کنید.

چند مرتبه باید این کار را انجام دهید:

تا جایی استفاده از لیمو را ادامه دهید که دیگر هیچ ردی از میخچه وجود نداشته باشد.

چرا این کار موثر است؟

اسید موجود در لیمو یک داروی خانگی عالی برای رهایی از شر میخچه است. این کار به کاهش ناراحتی کمک می کند و در عرض چند روز متوجه کاهش حجم میخچه می شوید.

16. درمان میخچه با پیاز

به موارد زیر نیاز دارید:

برش پیاز گاز

کاری که باید انجام دهید:

۱. یک برش پیاز را بر روی میخچه قرار دهید و آن را با کمک یک گاز ببندید.

۲. برش پیاز را یک شب به همان حالت بگذارید و صبح روز بعد دور بیندازید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر روز انجام دهید. در عرض یک هفته نتایج را خواهید دید.

چرا این کار موثر است؟

پیاز یک داروی خانگی ساده برای درمان میخچه و پینه است. آنتی اکسیدان موجود در پیاز فرآیند التیام این تومورهای آزار دهنده را افزایش می دهد. همچنین پیاز در کاهش ظاهر زخم های موجود بر روی پوست نیز موثر است، و این ویژگی زمانی مفید خواهد بود که میخچه یا پینه بهبود می یابد. این کار تضمین خواهد کرد که هیچ نشان یا اثری از آن باقی نمی ماند.

۱۷. نان

به موارد زیر نیاز دارید:

یک تکه نان سرکه سفید گاز

کاری که باید انجام دهید:

۱. نان را در سرکه خیس کنید و بر روی قسمت آسیب دیده قرار دهید.

۲. آن را با گاز، ببندید. همچنین می توانید محل را با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

۳. آن را یک شب در همان حالت رها کنید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

تا صبح متوجه تفاوت اساسی در پینه یا میخچه خواهید شد. این کار را برای یک یا دو شب دیگر تکرار کنید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

چرا این کار موثر است؟

سرکه موجود در نان میخچه و پینه را نرم می کند و می تواند به سادگی در صبح تراشیده شود.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

18. درمان میخچه با روغن نارگیل

به موارد زیر نیاز دارید:

روغن نارگیل

کاری که باید انجام دهید:

آن را روی منطقه ی متاثر بمالید و به خوبی بر روی پوست خود ماساژ دهید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

چرا این کار موثر است؟

روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست است. وقتی پوست شما نرم می شود، پاک کردن میخچه با سنگ پا آسان خواهد بود.

19. درمان میخچه با بلغور جو

به موارد زیر نیاز دارید:

نصف پیمانه جو دو سر آب

کاری که باید انجام دهید:

۱. بلغور جو دو سر را به مدت پنج دقیقه در آب ساده بجوشانید.

۲. از آب بکشید و بر روی میخچه اعمال کنید.

۳. قبل از تمیز کردن، آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در همان حالت بگذارید.

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

چرا این کار موثر است؟

همه ما می دانیم که بلغور جو به عنوان یک عامل لایه بردار عالی عمل می کند و می تواند برای پوست آرامش بخش باشد. بنابراین استفاده از آن برای درمان میخچه با نتایج مطلوبی همراه است.

احتیاط:

دقت کنید که جو بیش از حد داغ نباشد زیرا ممکن است بر روی پوست تان جوش ایجاد کند.

نگذارید تا پوست سخت ناشی از پینه و آکنه به زیبایی دست ها و پاهای شما آسیب برساند. با درمان های خانگی صحیح از آن ها مراقبت کنید تا پوست نرم و انعطاف پذیر شود.

در اینجا چند سوال متداول درباره میخچه و پینه پاسخ داده شده است:

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

سوالات متداول در مورد میخچه و پینه

چگونه از میخچه و پینه پیشگیری کنیم؟

با رعایت این نکات از شکل گیری میخچه یا پینه بر روی پا جلوگیری کنید:

کفش مناسبی بخرید که هیچ فشار اضافی ای بر روی هیچ قسمتی از پای شما وارد نکند. اگر مستعد میخچه و پینه هستید، از خرید کفشی که نوک پای باریک یا پاشنه های بلندی دارد، اجتناب کنید. چند وقت یک بار کفش های قدیمی را کنار بگذارید. از پوشش های محافظ، مانند پدها، بر روی مناطقی که در آن احتمال تشکیل میخچه و پینه زیاد است استفاده کنید. در هنگام جابجایی ابزار، از دستکش های ضخیم استفاده کنید. هر شب پاهای خود را با آب و صابون بشویید.

این اقدامات از بازگشت میخچه و پینه جلوگیری می کند.

علل ایجاد میخچه چیست؟

دلایل زیادی برای رشد میخچه در دست و یا پاهای شما وجود دارد. معمولا، آن ها به خاطر فشار موجود بر روی سطح پوست شکل می گیرند. شکل گیری میخچه در پاها رایج تر از دست ها است و اغلب این میخچه ها به دلیل پوشیدن کفش های نادرست رشد می کنند.

برخی از علل ایجاد میخچه عبارتند از:

پوشیدن کفش بدون جوراب – اگر عادت به پوشیدن دمپایی یا کفش بدون جوراب دارید، اکنون زمان تغییر است. جوراب از پوست شما در برابر مواد سفت و محکمی که صندل و کفش از آن ساخته شده اند، محافظت می کند و مانع از اصطکاک و در نتیجه ایجاد میخچه می شود. کفش های نامناسب – اگر کفش های شما خیلی تنگ هستند، فشار زیادی بر روی قسمت های خاصی از پاهای شما اعمال می کنند که منجر به رشد میخچه می شود. از طرف دیگر، اگر کفش های شما گشاد هستند، پاهایتان به اطراف حرکت می کنند و باعث ایجاد اصطکاک می شوند. پاشنه های بلند علت اصلی ایجاد میخچه در بین زنان هستند، چون آن ها فشار غیر مستقیمی بر روی پاهای شما اعمال می کنند. کار دستی – اگر فردی هستید که از ابزارهای دستی استفاده می کند یا به طور مرتب اجسام سنگین را بلند می کنید، به علت اصطکاک موجود، در معرض خطر بالاتری از ایجاد میخچه در دستان تان هستید. مشارکت در رویدادهای ورزشی – اگر به طور مرتب در مسابقات ورزشی شرکت کنید، به خاطر اعمال فشار بیش از حد بر روی بخش های ویژه ای از پاهایتان، احتمال ایجاد میخچه بالا می رود. ساختار غیر طبیعی استخوان ها – اگر یک ساختار استخوانی غیر عادی داشته باشید، هنگام پوشیدن کفش این ساختار می تواند باعث ایجاد فشار و یا اصطکاک شود. عملکرد ناقص پاها: شرایط سلامتی خاص، مانند اسکولیوز، منجر به کارکرد ناقص پاها شده و باعث توزیع غیریکنواخت وزن می شود. این امر می تواند منجر به رشد میخچه شود.

درمان میخچه با روش های خانگی + علل، علائم و تشخیص آن

۳. علائم و نشانه های میخچه و پینه چیست؟

اگر مناطق کوچک و سختی را بالا و یا بین انگشتان خود دیدید، آن ها به طور حتم میخچه هستند. اگر میخچه بر روی اعصاب رخ دهد یا فشاری را بر روی اعصاب اطراف وارد کند، درد را نیز تجربه خواهید کرد. برخی از علائم میخچه عبارتند از:

مناطق سخت بر روی پوست حساسیت بر روی پوست پوست خشک و یا مومی برآمدگی های ضخیم بر روی پوست شما

میخچه ها معمولا دارای مرکز سفت و محکمی هستند که می توانند دردآور باشند. اگر دیابت دارید یا درد را تجربه کردید، بهتر است به جای انجام درمان های خانگی، با پزشک مشورت کنید. ممکن است نیاز به درمان تخصصی داشته باشید.

۴. آیا میخچه و پینه یک چیز هستند؟

نه، نیستند. پینه ها بزرگ تر از میخچه ها هستند و در مناطقی از پا که وزن بدن را تحمل می کنند، یافت می شوند. همچنین میخچه دارای مرکز سختی است که در پینه دیده نمی شود.

۵. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر درد و ناراحتی زیادی را به دلیل وجود میخچه یا پینه تجربه می کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از جراحی میخچه را خارج کند.

اینها برخی از درمان های خانگی بودند که می توانید از آن ها برای درمان میخچه و پینه استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه از چندین داروی خانگی استفاده کنید.