چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)


چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ یکی از روش های‌ کاربردی و پر استفاده عکاسی گرفتن عکس سلفی در شرایط مختلف اسـت که اگر با ترفندهایی که در این جا بـه شما آموزش خواهیم داد آشنا شوید مطمئنا عکس سلفی بهتری را خواهید گرفت. چگونه یک سلفی خوب بگیریم؟ اکثر مشاور‌ های خانواده، درصدی از اعتماد بـه نفس و ستایش خود را، الزام وجودی هر شخص در تصمیم‌گیری ها‌ی...

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟

یکی از روش های‌ کاربردی و پر استفاده عکاسی گرفتن عکس سلفی در شرایط مختلف اسـت که اگر با ترفندهایی که در این جا بـه شما آموزش خواهیم داد آشنا شوید مطمئنا عکس سلفی بهتری را خواهید گرفت.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

چگونه یک سلفی خوب بگیریم؟

اکثر مشاور‌ های خانواده، درصدی از اعتماد بـه نفس و ستایش خود را، الزام وجودی هر شخص در تصمیم‌گیری ها‌ی درست، منطقی و بـه موقع در زندگی می دانند. بـه نظر مـا سلفی خوب گرفتن میتواند تمرین خوبی برای این موضوع باشد و بـه کمی از خود خوشنود بودن شما کمک کند. اما نه در حد کیم کاردشیان که یک کتاب از سلفی هایش چاپ کرده، بلکه در حد خودمان خوب اسـت که این هنر را تمرین کنیم.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

یک سلفی وقتی‌ خوب و طبیعی بـه نظر می‌رسد که مو‌؛ پوست، آرایش، استایل و محیطِ اطراف شما عالی‌ هستند و انگار شما وقت خوشی را می گذرانید و حالا اتفاقی‌ تصمیم گرفتید که این لحظه را ثبت کنید.

مجله تالاب : عوامل زیادی در خوب شدن یک سلفی دخالت دارند، که اگر فقط چندتا از آن ها رعایت شود، سلفی های شما از اکثر کاربر های شبکه های اجتماعی بهتر بـه نظر می‌رسند.

نور و روشنایی

نور چراغ، به دلیل تابیدن از بالا و داشتن هاله زرد رنگ، برایِ عکاسی‌ مناسب نیست. بهترین گزینه نور طبیعی خورشید و مخصوصاً در هنگام صبح و عصر اسـت، که نور از زاویه پایین تری می‌تابد و باعث محو شدن غبغب و سیاهی زیر چشم میشود.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

صورت تان رو کامل رو بـه منبع روشنایی‌ و یا کاملا پشت بـه ان قرار دهید تا در صورت شما سایه‌ ایجاد نشود. البته ممکن اسـت خانم ها، در زمان شب ؛ مو و آرایش مناسب دلخواه عکس را داشته باشند، میتوانید با قرار دادن یک برگ سفید زیر صورتتان برای انعکاس طبیعی‌ نور، انعکاس نور غروب یا طلوع را روی صورتتان شبیه سازی کنید!

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

هم چنین می‌تونید از فلش دوربین جلو و یا از اپلیکیشن SnapChat استفاده کنید و اگر عکستان خیلی‌ روشن شد با اپلیکیشن‌های بعدی که معرفی‌ میکنیم انها را ویرایش کنید.

طرف صورت «راست یا چپ»

بر خلاف تصور‌؛ صورت و بدن اکثر آدم ها متقارن نیست و در عکس ها معمولاً یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر اسـت. میتوانید با گرفتن تعداد زیادی سلفی، عوض کردن دوربین در دست چپ و راست، و چرخاندن صورت بـه چپ و راست، بهترین زاویه و طرف صورت خودتان را پیدا کنید.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

این مورد را در تصاویر دسته جمعی هم رعایت کنید، حتی اگر لازم اسـت همه ی ی را منتظر بگذارید و جای خود را عوض کنید! اپلیکیشن SymSide هم میتواند در این مورد به شما کمک کند.

زاویه صورت و دوربین

در این مورد هم مثل قبلی‌ با تعداد زیاد سلفی و تغییر زاویه دوربین، سر، گردن، فرق مو و شانه ها میتوانید بـه زاویه دلخواهتان برسید. اگر چانه‌ی بزرگی‌ دارید زاویه کنار یا پایین برای دوربین مناسب نیست، و از زاویه بالاتر امتحان کنید. ولی‌ اگر پیشانی پهنی دارید دوربین را از بالا نگیرید.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

اگردوست دارید صورتتان لاغر تر نشان داده شود، دوربین را از کنار دست بگیرید و نه از روبه رو. زاویه پایین دوربین بـه بهتر «و برجسته» نشان دادنِ لب‌ها کمک زیادی می کند. در اکثر آدم ها بهترین زاویه وقتی‌ اسـت که دوربین کنار و بالاتر از خطِ دید قرار دارد، این ترند در سلفی های اکثر سلبریتی ها مثل کندال جنر دیده میشد.

حالت صورت و بدن

قبل از فشار دادن دکمه، فکرهای شاد و مثبت کنید و چشم ها را باز کنید، تا صورت و نگاهتان بشا‌ش و تر و تازه بـه نظر برسد. نفس عمیقی را باز دم کنید که باعث ریلکس شدن اجزای صورت و باز ماندن کم لب‌ها و در نتیجه خوش فرم شدن انها شود.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

این راز کار سلبریتی هایی مثل نگین میرصالحی در گرفتن سلفیست که لب‌ها را کمی بـه سمت بیرون نگه میدارند، تا صورت لاغرتر و بینی کوچکتر بـه نظر رسد. البته مراقب باشید که مثل اردک نشوید! سعی کنید اگر بـه دوربین خیره شدید صورت خود را بی‌ حس نشان دهید و اگر می‌خندید بـه دوربین زل نزنید.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

پس زمینه تصویر

آیا می دانید که روزانه چقدر از سلفی‌ها بخاطر نایلون های آبی آویزان از ساختمان ها، جوراب‌های پرتاب شده وسط اتاق و یا آدم های متفرقه‌ی در پس زمینه بلا استفاده می شوند؟ یه ضرب المثل معروف میگوید “less is more” یا “هر چـه کمتر، بیشتر” پس هر چـه پیش زمینه ساده تر و خلوت تر، توجه به شما بیشتر و سلفی شما بهتر می‌شود.

تعداد عکس‌

یک ضرب المثل دیگر هم می گوید “هر چـه بیشتر، بهتر”. تعداد زیادی سلفی بگیرید و در طی ان سعی کنید زاویه صورت و دوربین را مدام تغییر بدید و از بین آن ها حداقل ۲ عدد را انتخاب کنید. این یکی‌ از از عادت‌های کایلی جنر در گرفتن سلفی هاست.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

در بعضی گوشی ها میتوانید دست خود را روی دکمه نگه دارید تا تصاویر متعددی گرفته شود، همینطور دوربین جلوی این گوشی ها دارای ویرایشگر اتوماتیک برای بهتر جلوه دادن صورت اسـت.

فیلتر و ویرایشگر‌ها

می‌توانید عکسهای کاندید شده را توسط ویرایشگر اینستاگرام یا اپلیکیشن های دیگر مانند Facetunes یا Perfect365 «موردِ علاقه کیم‌ کارداشیان» ویرایش کنید، مثل بریدن کادر‌های اضافه، یکدست کردن پوست یا سفید کردن دندان ها.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

مهم تر از همه ی ی، از فیلترهای موجود در گوشی ها، خود اینستاگرام یا اپلیکیشن‌ های دیگر مثل AirBrush استفاده کنید. طبق گزارش مجله هافینگتون پست محبوب‌ترین فیلتر‌های اینستاگرام، Mayfair، Hefe، Valencia و Amaro هستند که عکس شما را زیباتر از حالت معمول نشان میدهند.

جمع بندی

باز بـه قول یک ضرب المثل فرنگی دیگر “Practice makes perfect”؛ هر چـه شما بیشتر تمرین کنید، مهارت بیشتری در این زمینه بـه دست می‌آورید.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

البته اعتقاد مـا این اسـت که باید خودمان را هر جور که هستیم دوست داشته باشیم، ولی‌ برای پیدا کردن بهترینِ خودمان و صرف مقداری وقت و انرژی، برای رضایت و خشنودی از عکس ها هیچ ایرادی نیست. بـه هر حال هر چیزی که در اینترنت قرار بگیرد، ممکن اسـت تا ابد در آنجا بماند!

در حال حاضر بهترین گوشی ها برای سلفی گرفتن کدام اند؟

در ادامه لیستی از بهترین گوشی های موجود در حال حاضر «سال 2019؛ 1398» را مرور می‌کنیم. باید در نظر داشت که کیفیت دوربین، تنها پارامتر موردنظر در یک گوشی مناسب سلفی نیست، بلکه باید بـه شکل قرارگیری لنز، توانایی‌های نرم‌افزاری و میزان واید بودن لنز دوربین نیز دقت کرد.

Google Pixel ۳ – Pixel ۳ XL

پیکسل ۲ در سال گذشته، از بهترین گوشی‌های مناسب سلفی بود و امسال نیز پیکسل ۳ بهترین گوشی مناسب سلفی بـه حساب می‌آید. پیکسل از دو لنز واید و اولتراواید ۸ مگاپیکسلی بهره میبرد که توانایی ثبت عکس هایی شفاف و بسیار وسیع را دارند. جابجایی بین دو لنز بـه‌ صورت خودکار و نرم‌افزاری انجام میشود.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

لنز واید دارای فوکوس اتوماتیک اسـت که از دیگر نکات مثبت دوربین سلفی این گوشی محسوب میشود. سیستم عکاسی در شب گوشی پیکسل ۳؛ در دوربین سلفی نیز عملکردی مناسب دارد. بـه‌طورکلی گوشی ۵۹۹ دلاری پیکسل ۳ را می‌توان بهترین انتخاب برای داشتن یک گوشی مناسب سلفی دانست.

Samsung Galaxy S۱۰ Plus

گلکسی S۱۰ Plus دومین پرچم‌دار گران‌قیمت لیست مـا اسـت که باز هم از یک دوربین دو لنزی واید بهره می‌برد. با این تفاوت که لنز اولتراواید در این گوشی، تبدیل بـه یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر شده اسـت. با این اوصاف میتوانید در گلکسی جدید، انتظار عکس هایی شفاف، دقیق و واید را داشته باشید. اما میزان پوشش مکانی تصویر، از پیکسل ۳ کمتر خواهد بود.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

فوکس اتوماتیک و دنبال کننده این گوشی در لنز ۱۰ مگاپیکسلی نیز عملکرد مناسبی دارد. موضوعی که باعث میشود ویدیو‌های ثبت‌شده با گلکسی، از کیفیتی بالا برخوردار باشند. پیش از انتخاب این گوشی بـه‌عنوان گوشی موردنظر شما، باید بـه قیمت ۱۰۰۰ دلاری این محصول دقت کنید. بدون شک محصولاتی با کیفیت نزدیک بـه دوربین سلفی گلکسی S۱۰ Plus و با قیمتی پایین‌تر، در بازار موجود هستند.

Samsung Galaxy Note ۹

گلکسی نوت ۹؛ یکی از پرچم‌داران پیشین شرکت سامسونگ اسـت که مدت زیادی از ارائه ان نگذشته. این گوشی بـه یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده اسـت که کیفیتی مناسب دارد. البته این لنز نه عکسهای واید پیکسل ۳ را در اختیار شما می‌گذارد و نه از کیفیت گلکسی اس۱۰ پلاس بهره میبرد.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

با این‌حال موضوع قابل‌توجه در این گوشی، توانایی ثبت عکسهای سلفی از راه دور و با استفاده از قلم دستگاه اسـت. در واقع گرفتن سلفی‌های دست جمعی در این گوشی ۷۰۰ دلاری، با استفاده از این قلم بـه‌آسانی انجام می‌شود.

Huawei Mate ۲۰ Pro

میت ۲۰ پرو نه تنها یک پرچم‌دار قدرتمند اسـت، بلکه یک دوربین با کیفیت سلفی نیز بـه‌حساب می‌آید. لنز ۲۴ مگاپیکسلی این گوشی، قابلیت ثبت عکس هایی فوق‌العاده را دارد. علاوه بر این، قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی برای جذاب‌تر کردن استفاده از دوربین سلفی، در اختیار کاربران قرارگرفته اسـت.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

البته باید قیمت ۸۰۰ دلاری این محصول را از جمله مواردی بدانیم که بـه‌احتمال زیاد، کاربران را از خرید این گوشی پشیمان می کند. در واقع شما با پرداخت ۲۰۰ دلار کمتر، میتوانید پیکسل ۳ را تهیه کنید که دوربین سلفی با کیفیت‌تری دارد. مشکلات شرکت هواوی و گوگل نیز می‌تواند بـه حذف مجموعه زیادی از کاربران این گوشی بینجامد.

Nokia ۷.۱

نوکیا ۷.۱؛ یکی از محصولات جدید شرکت نوکیا اسـت که در گروه میان‌رده‌ها قرار میگیرد. درصورتی‌که بودجه انتخابی شما، نزدیک بـه ۳۰۰ دلار اسـت، میتوانید نوکیا ۷.۱ را به‌عنوان یک گوشی مناسب سلفی، انتخاب کنید. لنز ۸ مگاپیکسلی این گوشی، از نوع واید اسـت و تا ۸۴ درجه از سطح دوربین را پوشش می دهد.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

با این اوصاف میتوان نوکیا ۷.۱ را یک گوشی مناسب برای سلفی‌های گروهی و شلوغ بـه‌حساب آورد. سیستم نرم‌افزاری Android One نیز از نکات مثبت دیگر این گوشی بـه‌حساب می‌آید. سرعت تصویربرداری و عکاسی با استفاده از برنامه اختصاصی گوگل، در سطحی مطلوب قرار دارد.

Xiaomi Redmi Note ۷ Pro

یکی از محصولات جذاب شرکت شیائومی، ردمی نوت ۷ پرو اسـت که بیشتر برای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خود موردتوجه قرارگرفته اسـت. هرچند دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی نیز از کیفیتی بالا برخوردار اسـت.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

این لنز از نوع واید نیست و تنها ۴۸ درجه از زاویه دید دوربین را ثبت می‌کند. اما اگر بیشتر بـه سلفی‌های شخصی علاقه دارید، این گوشی میتواند گزینه‌ای مناسب و با کیفیت برای شما باشد. بخاطر داشته باشید که برای خرید نوت ۷ پرو، تنها باید ۲۵۰ دلار هزینه کنید. با خرید این گوشی، شما یک سخت‌افزار قدرتمند و بسیار زیبا را با قیمتی پایین تهیه خواهید کرد.

Nokia ۶

نوکیا ۶ یکی از محصولات نه‌چندان جدید شرکت نوکیا اسـت که با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار قابل تهیه اسـت. این گوشی ارزان‌قیمت از چهار گیگابایت رم و یک صفحه‌نمایش ۵/۵ اینچی با کیفیت بهره میبرد. دوربین اصلی گوشی، ۱۶ مگاپیکسلی اسـت و کیفیتی مطلوب دارد.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

دوربین سلفی، اما ۸ مگاپیکسلی و از نوع واید اسـت. این گوشی، جدیدترین گوشی بازار نیست، اما از گوشی‌های اقتصادی مناسب سلفی بـه‌حساب می‌آید. بـه‌روزرسانی ارائه‌شده بـه اندروید ۹؛ از مهم ترین نکات مثبت در خرید نوکیا ۶ اسـت. موضوعی که سرعت پردازش دوربین را در این گوشی ارزان‌قیمت، بـه گوشی‌های میان‌رده نزدیک کرده اسـت.

Sony Xperia XA Ultra

قدیمی‌ترین گوشی موجود در لیست مـا، یک محصول ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلاری از شرکت سونی اسـت که در سال ۲۰۱۶ بـه بازار ارائه‌شده و البته هنوز هم در بازار ایران بـه فروش می رسد. Sony Xperia XA Ultra در زمان ارائه، یک گوشی گران‌قیمت بود، اما این‌روز‌ها میتوان ان را به‌عنوان یک خرید ارزان بـه‌حساب آورد. دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی اسـت و کیفیتی فوق‌العاده دارد.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی اسـت و می‌تواند عکسهای واید را تا ۷۳ درجه ثبت کند. کیفیت دوربین سلفی، پردازش رنگ‌ها و سرعت ثبت تصاویر، با محصولات سال ۲۰۱۹ قابل‌مقایسه اسـت. وجود فلش در دوربین جلو نیز از نکات بسیار مهم در بهبود کیفیت تصاویر سلفی در این گوشی بـه‌حساب می‌آید. هرچند این موضوع را باید در نظر داشته باشید که این گوشی از سیستم‌ عامل قدیمی اندروید ۷ بهره میبرد.

Realme X

گوشی ایکس، از تازه‌ترین تولیدات شرکت نوپا و چینی Realme اسـت. این گوشی یک صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی AMOLED دارد و بـه دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده اسـت. دوربین سلفی نیز از نوع پاپ‌آپ و ۱۶ مگاپیکسلی اسـت. لنز واید این دوربین، زاویه ۸۰ درجه‌ای را ثبت می کند که از مناسب بودن این گوشی برای سلفی‌های گروهی خبر می‌دهد.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

نکته قابل‌توجه در Realme X، قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلاری این محصول اسـت. درواقع شما با پرداخت ۲۰۰ دلار، یک پرچم‌دار لوکس و با کیفیت را خریداری می‌کنید. این گوشی شاید بهترین گوشی مناسب سلفی نباشد، اما بدون شک بهترین گوشی ۲۰۰ دلاری بازار بـه‌حساب می‌آید.

Samsung Galaxy A۳۰

A۳۰ یک گوشی میان‌رده از محصولات تولیدی سال ۲۰۱۹ سامسونگ اسـت. این گوشی ۶/۴ اینچی، بـه دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دوربین سلفی مجهز شده اسـت. البته دوربین اصلی یک لنز ۶ مگاپیکسلی اولتراواید دارد که در ثبت عکسهای گروهی و منظره قابل‌استفاده اسـت.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیسکلی این گوشی، کیفیتی بالا دارد و میتوان ان را با دوربین پیکسل ۳ مقایسه کرد. البته در نظر داشته باشید که یک محصول ۲۵۰ دلاری را خریداری می‌کنید و نباید از این محصول، انتظار معجزه داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403