شهرداران از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند


شهرداران از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش های شهری ساخت و سازهای غیرمجاز است، از شهرداران استان خواست تا با جدیت از این کار جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شهرداران استان کرمانشاه با معاون عمرانی وزیر کشور که در سالن جلسات استانداری انجام شد، اظهار داشت: هم اکنون طول رودخانه هایی که از داخل شهرهای استان می گذرد به ۱۷۱ کیلومتر می رسد.

وی افزود: در بستر و حریم رودخانه هایی که از درون شهرهای استان کرمانشاه می گذرد پنج هزار واحد مسکونی به صورت غیرمجاز ساخته شده است که این در مواقع حساس مانند وقوع سیلابی که فروردین امسال شاهد آن بودیم می تواند به یک معضل و آسیب بزرگ تبدیل شود.

بازوند ادامه داد: موضوع دیگری که شهرداران حتما باید به آن توجه کنند موضوع تغییر کاربری است و تا جایی که امکان داشته باشد باید از این موضوع جلوگیری شود چرا که تغییر کاربری به معنای فروختن جسم شهر است و این موضوع نباید اتفاق بیفتد.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه با تغییر کاربری درآمدی نصیب شهرداری ها نمی شود و یا اگر هم درآمد اندکی حاص شود به هیچ عنوان پاسخگوی مطالبات و نیازها نخواهد بود، از شهرداران خواست تا ماده ۱۰۰ را نیز به چشم یک منبع درآمدی نگاه نکنند.

وی همچنین با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری شهرداران باشد، گفت: چه خوب است از مردم برای اجرای پروژه های شهری نظرخواهی شود چرا که وقتی آن ها ببینند نظارتشان در تصمیم مدیران برای اجرای پروژه های عمرانی و زیباسازی شهر اثر دارد بیشتر همکاری می کنند.

بازوند در ادامه و با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می کنند، تصریح کرد: علاوه بر آن روزانه شاهد حضور تعداد زیادی از ساکنان شهرهای دیگر و استان های همجوار نیز هستیم و همین موضوع می طلبد تا به کرمانشاه نگاه ویژه تری شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهردار این شهر در مدت زمان حضور خود توانسته اقدامات مناسبی را در حوزه عمرانی و بحث زیباسازی شهر و فضای سبز انجام دهد، گفت: امیدوارم با همت مسئولان عالی کشور مشکل اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی قطار شهری نیز مرتفع تا مردم کلانشهر کرمانشاه و مسافران روزانه آن از این وسیله حمل ونقل عمومی برخوردار شوند.

وی همچنین خواستار افزایش کمک های اعتباری برای تکمیل زیرساخت های مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله شد و گفت: سال قبل حدود ۷۹ میلیارد تومان به شهرداری های این شهرها کمک شد در حالی که نیاز آن ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

بازوند در پایان خواستار کمک معاون عمرانی وزیر کشور برای حل مشکل زمین های قولنامه ای، استخدام کارکنان قراردادی و شرکتی شهرداری ها و تجهیز آتش نشانی ها و ماشین آلات مورد استفاده نیز شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس