اعضای باند بزرگ مافیای چوب در سقز دستگیر شدند


اعضای باند بزرگ مافیای چوب در سقز دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: باند بزرگ مافیای بزرگ چوب همراه با یک محموله 10 تُنی از این محصول در این شهرستان شناسایی و پنج عضو آن دستگیر شدند.

سهراب احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شناسایی و رصد این باند مافیای چوب به مدت یک ماه و هماهنگی و حمایت مردم روستای تموته سقز، نیروهای منابع طبیعی و حضور رئیس اداره طی عملیات شبانه ۵ متخلف دستگیر و بیش از ۱۰ تُن چوب درخت بید و خود رو از آنها کشف و ضبط گردید.

وی با بیان اینکه از اول سال تاکنون این سومین مورد از کشف چوب در سقز است، افزود: ۱۴ تُن چوب طی سه عملیات کشف شده که این کار با حضور به موقع ماموران منابع طبیعی بوده که در خط مقدم دفاع از اراضی ملی و جنگلها هستند.

احمدی یادآور شد: تیم های گشت و مراقبت منابع طبیعی شهرستان سقز به صورت شبانه روزی کامیون های حامل چوب را پایش کرده و در صورت مشاهده هر گونه قاچاق چوب با آن برخورد می کنند.

وی می گوید در بازدیدهای مستمر از کشیک همکاران به رانندگان کامیونها توصیه می شود از بارگیری و حمل مقطوعات چوبی جنگلی و خود رو خودداری کنند.

احمدی اضافه کرد: نیروهای گشت و مراقبت یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز بر اساس دستورالعمل تشدید حفاظت و صیانت از اراضی ملی از این سرمایه های ملی حفاظت کرده و امید است با مشارکت مردم و همیاران طبیعت این امر بیش از پیش اهمیت پیداکند.

وی به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برای اداره منابع طبیعی سقز اشاره کرد و گفت: فعالیت و انجام وظیفه نیرورها فقط وقت اداری خلاصه نمی شود چون نیروها شبانه روزی در حال کنترل و صیانت از اراضی ملی و مراتع هستند البته نیروی انسانی و تجهیزات موجود پاسخگویی این هجمه از فعالیت ها نیست و کمبود نیرو به جد احساس می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز تاکید کرد: به علت قاطعیت و فرهنگ سازی منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، مراتع و جنگل ها، آمار تخلف و قاچاق چوب کاهش یافته و این نشان دهنده اعتماد مردم به منابع طبیعی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !