به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اجتماعی خوزستان با بیان اینکه دوام و قوام و پیشرفت هر جامعه به کیفیت هر جامعه مانند سرمایه اجتماعی و انسجام بستگی دارد، اظهار کرد: همدلی، همبستگی و مشارکت های اجتماعی به عنوان سرمایه های اجتماعی رمز بقا و تقویت هر جامعه‌ای است و مواردی چون منابع خدادادی، مساحت و اقلیم در جایگاه بعدی قرار دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تاکید دولت بر توسعه مشارکت اجتماعی بر پایه نهاد سازی های مدنی است، افزود: رویکرد ما نیز بر مبنای تقویت و انسجام اجتماعی بوده و است و در همین راستا در طول سه سال گذشته شاهد رشد دو برابر تشکیل سازمان های مردم نهاد در استان هستیم و این موضوع بیانگر احترام به افکار عمومی و مداخله آنها در مسایل اجتماعی خوزستان است.

شریعتی با توضیح اینکه هر چقدر سرمایه اجتماعی و انسجام یک جامعه بیشتر باشد آن جامعه موفق و توسعه یافته است، گفت: نقش تشکل های مردم نهاد در ایام سیل کاملا مثبت و اثر بخش بود و این تلاش ها کاملا در استان لمس شد.

نماسنده عالی دولت در خوزستان با اشاره به همکاری و فعالیت بیش از ۱۰۰ تشکل مردم نهاد در زمان سیلاب، تصریح کرد: همه شاهد بودیم که در زمان سیلاب سمن ها به خوبی فعال بودند و متحمل انجام وظایف بسیاری شدند و در این راستا به ما کمک بسیاری کردند تا بتوانیم بر مشکلات سیل فائق آییم و این بحران را بهتر مدیریت کنیم و این موارد مبتنی بر سیاست گذاری ایی است که در شورای اجتماعی و فرهنگی استان می شود که مجددا از همه فعالان در این تشکل ها تشکر و قدردانی می کنم.

شناگاه ها و تفرجگاه های خوزستان ایمن سازی می شوند

او با اشاره به اینکه گسترش تفرجگاه ها و فضای هایی برای رفاه و شادی شهروندان در دستور کار است، ادامه داد: در خصوص تفرجگاه ها و افزایش صنعت توریسم و شناگاه های استان و ایمن سازی و کاهش تلفات اعتباری اختصاص دادیم.

شریعتی با اشاره به مشکلات و محرومیت ها و محدودیت ها در این بخش افزود: موانعی هم وجود دارد که در حال مکاتیه و رفع آن هستیم و انشاالله تا پایان امسال اجرایی می شود که برای شهرهای شوشتر، دزفول و چند شهر دیگر در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان از فضای توریستی و تفرجگاه‌ها استفاده ایمن و مطلوب را داشته باشیم.

برنامه ریزی برای ایجاد شرایط کسب و کار و ورزش برای زندانیان

نماینده عالی دولت در خوزستان در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: رویکرد مداخله ایی ما در رفع آسیب ها و برنامه ریزی برای بهبود شرایط اجتماعی زندانیان را مشخص می کند. تصمیم گرفتیم با همکاری شورای اجتماعی استان و اداره کل زندان ها همکاری های مشترکی را در این راستا به انجام برسانیم.

او با اشاره به اینکه باید فضای زندان را به محیط فعالیت های اجتماعی و اشتغال سوق دهیم، بیان کرد: با تلاش فکر و یدی می توان به این هدف دست یافت از این رو با ایجاد شرایط کار و کسب درآمد برای زندانیان آسیب های اجتماعی در این بخش را می توان کاهش داد که برای امسال چنین برنامه‌ای داریم و اعتبار لازم را برای این موضوع تخصیص خواهیم داد.

شریعتی با اشاره به تجربه موفق حمایت و ایجاد مشارکت های اجتماعی در امور زندانیان دیگر استان ها، ادامه داد: در همین راستا گسترش ورزش و روحیه ورزشی در زندان ها ضروری است، همچنین مشارکت فنی حرفه ای در زندان ها بیشتر شود و به مهارت آموزی زندانیان کمک کند.

استاندار خوزستان با اشاره به زندانیان قربانی مواد مخدر بیان کرد: فرمانداران باید در جلسات انجمن های حمایت از زندانیان شرکت کنند و دستگاه های مختلف در این خصوص مداخله نمایند.

لزوم افزایش سطح کیفی آموزش در استان

شریعتی با بیان اینکه در حوزه آموزش به دنبال نوسازی مدارس فرسوده و افزایش سرانه آموزشی استان هستیم، اضافه کرد: در مناطق سیل زده ۵۰ میلیارد تومان از وزارت نفت گرفتیم و به ساخت و تعمیر مدارس و تجهیز آن پرداختیم.

استاندار خوزستان افزود: سطح کیفی آموزش در استان را باید افزایش دهیم، از این رو تقویت آموزش و پرورش و ادامه مسیر کمک به آموزش و پرورش با توجه به نتایج خیلی خوبی هم که امسال در کنکور کسب کردیم در دستور کار ما است.

شریعتی با تاکید بر توجه به توسعه کمی و کیفی آموزش و توجه به دانش آموزان در استان، بیان کرد: سهمیه دانش آموزان بورس تحصیلی، توجه به دانش آموزان باز مانده از تحصیل، پیش دبستانی و کلاس های کنکور ادامه دارد و اعتبارات لازم را پیش‌بینی می‌کنیم تا از این طریق هم به توسعه استان و هم به انسجام و همدلی اجتماعی و اعتماد بین ملت و دولت کمک کرده و آن را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان در پایان بر ارایه گزارش های مستمر و پایش گزارشات در راستای اجرای مناسب و هدفمند مصوبات شورای فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد.

حضور پر تلاش100 تشکل مردم نهاد در سیلاب اخیر خوزستان/اعتبار ایمن سازی شناگاه ها و تفرجگاه های استان تخصیص یافت/تعمیر و تجهیز 200 مدرسه در مناطق کم برخوردارحضور پر تلاش100 تشکل مردم نهاد در سیلاب اخیر خوزستان/اعتبار ایمن سازی شناگاه ها و تفرجگاه های استان تخصیص یافت/تعمیر و تجهیز 200 مدرسه در مناطق کم برخوردار