مبارزه با مواد مخدر در جامعه باید اجتماعی و مردمی شود


مبارزه با مواد مخدر در جامعه باید اجتماعی و مردمی شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اجتماعی و مردمی شدن امر مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر ، نیازمند همکاری و همراهی همه مردم است.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: برای مقابله با گسترش مصرف مواد مخدر ، مبارزه از سوی دستگاه های متولی به تنهایی کافی نیست و باید این مبارزه با مواد مخدر با همراهی مردم و جامعه باشد.

وی گفت: مساله گرایش به مواد مخدر و اعتیاد باید در استان آسیب شناسی شود تا بتوان بدون هدر رفت اعتبار و هزینه و با با برنامه ریزی دقیق و صحیح با این معضل مبارزه کرد.

به گفته وی، امر مبارزه با مواد مخدر با حضور و مشارکت مردم، ارگان‌ها و سازمان های مردمنهاد همراه با موفقیت خواهد بود.

عباسی با اشاره به فعالیت مراکز درمانی اعتیاد در استان و تنها مرکز اعتیاد خاص زنان ، بر حمایت بیشتر از این مراکز به خصوص مرکز ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت این مراکز زمینه حضور معتادان را برای ترک و همچنین رغبت خانواده ها برای ترک فرزندان دختر خود را افزایش می دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای مقابله و مبارزه با اعتیاد در جامعه یک زنجیره فعالیت دارند که پیشگیری، مبارزه، آموزش، درمان و اشتغال و مراقبت بعد از درمان حلقه های این زنجیره هستند و باید در راستای تقویت این زنجیره ، از تمام توان استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متادون درمانی یکی از روش های درمان اعتیاد در جامعه است، گفت: به دلیل نبود نظارت بر مصرف متادون ، خود این روش به یک اعتیاد تبدیل شده است.

عبدالرضا علیمحمدی افزود: در جامعه کنونی، یکی از دلایل فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ، گرایش به مصرف متادون است که باید نظارت بیشتر در حوزه مصرف و توزیع این مواد در مراکز درمان متادون انجام شود.

وی با بیان اینکه نشت متادون در مراکز وجود دارد، افزود: باید نظارت بر توزیع این ماده در مراکز بیشتر باشد، تا مصرف کنندگان بعد از یک دوره درمان ، مصرف این ماده را نیز کنار بگذارند.

علیمحمدی بر افزایش نظارت بیشتر از سوی مسوولان حوزه درمان از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی بر مراکز درمان دارویی و مراکز درمان بلند مدت تاکید کرد و گفت: باید نظارت بیشتر در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات به معتادان افزایش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: مصرف متادون در جامعه افزایش یافته است و این امر باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.

احمدرضا بهرامی افزود: باید با یک برنامه ریزی دقیق و تهیه یک بانک اطلاعاتی از افراد دریافت کننده متادون میزان توزیع و مصرف این مواد را کاهش داد تا فرد بعد از یک دوره درمان بتواند متادون و به کل مواد مخدر را ترک کند.

بهرامی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری نخسیتن استانی است که کمپ غیرمجاز ندارد ، افزود: باید در حوزه فعالیت کمپ ها و همچنین افرادی که در این مراکز نگهداری می شود یک آسیب شناسی انجام شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری قبل از برگزاری این جلسه از یک کمپ ترک اعتیاد زنان و یک کمپ ترک اعتیاد مردان دیدن کردند.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت