هشدار درباره پیامدهای رابطه ویژه بازرگانی انگلیس با امریکا


هشدار درباره پیامدهای رابطه ویژه بازرگانی انگلیس با امریکا

جک استراو در واکنش به رویکرد نخست وزیر جدید انگلیس در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و برقراری رابطه بازرگانی ویژه با امریکا هشدار داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، جک استراو در واکنش به رویکرد نخست وزیر جدید انگلیس در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و برقراری رابطه بازرگانی ویژه با امریکا برای پر کردن خلاء ناشی از ترک اتحادیه اروپا، درباره پیامد‌های منفی این رابطه هشدار داد.
جک استراو در مصاحبه با شبکه چهار رادیوی انگلیس با اشاره به سفر بولتون به این کشور گفت پیشنهاد توافق بازرگانی ویژه با امریکا نیازمند تمکین از امریکا از جمله واردات مرغ‌هایی است که با کلرین شسته شده اند و مصرف ان برای افراد زیانبار است.
این سیاستمدار انگلیسی افزود: دولت امریکا که موضوع برقراری رابطه ویژه بازرگانی با انگلیس را مطرح و انگلیس را به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تشویق می‌کند به طور قطع خواسته‌های زیادی خواهد داشت.
وزیر خارجه اسبق انگلیس با انتقاد از رویکرد هیئت حاکمه امریکا درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت جان بولتون جنگ افروز خطر ناکی است که عمل به توصیه‌های وی شرایط خسارت باری را برای انگلیس رقم خواهد زد.
جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ بتازگی با سفر به لندن ضمن ابراز خرسندی و حمایت از رویکرد بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا به هر قیمت ممکن، تلاش کرد به مقامات انگلیس درباره برقراری رابطه ویژه بازرگانی با امریکا در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا اطمینان دهد.
کارشناسان معتقدند هیئت حاکمه امریکا که مخالف اتحادیه اروپاست تلاش می‌کند از روحیه ضد اتحادیه اروپای بوریس جانسون در جهت تضعیف هر چه بیشتر اتحادیه اروپا بهره ببرد و انگلیس را در این مسیر بیش از پیش باامریکا همراه کند.
اخرین امار مبادلات بازرگانی انگلیس با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که مربوط به سال ۲۰۱۸ است نشان می‌دهد انگلیس در این سال نزدیک ۲۹۰ میلیارد پوند صادرات به این کشور‌ها و ۳۴۵ میلیارد پوند واردات از اتحادیه اروپا داشت.
بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس که از مخالفان سر سخت اتحادیه اروپاست اعلام کرده چنانچه این اتحادیه به خواسته‌های انگلیس در تغییر مفاد توافق موجود میان دو طرف تن ندهد انگلیس ۳۱ اکتبر بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.
آنان تاکید کردند از هیچ کوششی برای جلوگیری از جدایی بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا فروگذاری نخواهند کرد.
ابهام بر سر اجرای برگزیت و چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا علاوه بر کوچ شرکت‌ها از انگلیس موجب کاهش رشد اقتصادی و سردرگمی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت