رشد 100 درصدی سرمایه گذاری مناطق آزاد


رشد 100 درصدی سرمایه گذاری مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد در سال 98 در مقایسه با سال گذشته خبر داد

رشد 100 درصدی سرمایه گذاری مناطق آزادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ ​ آقای مرتضی بانک، ​ ضمن اعلام این مطلب گفت:​ در پنج ماهه گذشته امسال، ​در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم که این امر نشان دهنده اعتماد مردم و سرمایه گذاران به اهداف تعیین شده در مناطق آزاد است.
وی داشتن برنامه و اجرای آنچه را که مورد نیاز مردم و سرمایه گذاران در مناطق آزاد است را یک ضرورت دانست و افزود: داشتن برنامه و شفافیت در برنامه ها، اعتماد بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند. این برنامه و در کنار آن شفافیت در امور در ماکو به شرایط مطلوبی رسیده، ولی همچنان نیازمند تکمیل شدن است.
آقای بانک گفت: هم اکنون روند سرمایه گذاری در کشور با همه مشکلاتی که دارد از سوی فعالان این عرصه؛ دلسوزانه و با اعتماد به بدنه مدیریت پیش می‌رود. این اعتماد متقابل در مناطق آزاد نمود بیشتری پیدا کرده است.
وی سرمایه گذاران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست افزود: اعتماد و همکاری متقابل میان مدیران و سرمایه گذاران، توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
آقای بانک با تاکید بر اینکه مناطق آزاد شرایط و بستر‌های اعتماد سرمایه گذاران به حضور و فعالیت در این مناطق را فراهم کنند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم سرمایه گذاری که بر اساس تلاش فکری خود وارد صحنه می‌شود هیچ گونه آسیبی نبیند و در واقع به آنان میدان داد تا اصول کاری خود را پیش ببرد.
وی گفت: اینکه ما سرمایه گذار را عنصری زحمتکش، تلاشگر، توسعه گر و برنامه دار برای آینده ببینیم تا اینکه آن را عنصری ببینیم که زائده‌ای برای کشور ایجاد کند تفاوت از زمین تا آسمان است. پس باید فضای کسب و کار مناسب را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.
مشاور رئیس جمهور افزود: سرمایه گذاران ایرانی بسیاری در کشور‌های همجوار سرمایه گذاری می‌کنند، اما باز هم حاضر به سرمایه گذاری در کشور هستند که باید این اقدام آنان را نوعی مجاهدت تلقی کرد و برخورد‌های مناسبی با آنان داشته باشیم و از سرمایه گذاری آن‌ها قدردانی کنیم.
آقای مرتضی بانک خطاب به سرمایه گذاران مناطق آزاد گفت: تلاش ما در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور این بوده است که سرمایه گذاران کمترین عارضه را از تحولاتی که بخش زیاد آن از دست دولتمردان خارج است متحمل شوند و برای رفع موانع و مشکلات از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد. هنوز مشکلاتی پیش روی سرمایه گذاران قرار دارد که در تلاش هستیم به صورت کامل این مشکلات برچیده شود.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه فردی در دنیا پیدا شده که همه توافقات را نادیده می‌گیرد و به صورت یکجانبه از آن‌ها خارج می‌شود افزود: تحریم‌های اقتصادی فعالان اقتصادی را تحت فشار می‌گذارد. این تحریم‌ها ارتباط اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها را کاهش می‌دهد تا ایران را از صحنه اقتصادی حذف کنند، اما اعلام می‌کنیم مناطق آزاد همواره در کنار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است.
وی ادامه داد: مشکلاتی همچون ثبت سفارش کالا، مسائل گمرکی، سرمایه گذاری و مالیاتی از جمله مواردی است که با هماهنگی نهاد‌های ذیربط در حال رفع آن هستیم و برای کاهش آثار منفی برای اقتصاد کشور به وجود آمده برطرف کنیم.
آقای بانک درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد گفت: بالاخره تلاش‌ها و همکاری ما با وزارت صمت به نتیجه رسید و در چارچوب همه محدودیت‌های موجود و برای اینکه به برنامه‌های کلان دولت لطمه نخورد توافق خوبی انجام شد.
وی افزود: امکان ثبت سفارش کالا برای ورود و خروج از منطقه فراهم شد و دیروز از سوی وزارت صمت ابلاغ شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در عین حال این نوید را نیز داد که فعالان تجاری و بازرگانی در مناطق آزاد در چارچوب آنچه در سیستم اقتصادی این مناطق برنامه ریزی شده در آینده نزدیک به فعالیت‌های خود با توجه به سهمیه‌های ارائه شده ادامه دهند و فعالیت‌ها را شتابان پیش ببرند.
آقای بانک درباره روند فعالیت صادراتی مناطق آزاد نیز گفت: میزان صادرات کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال ۹۷ حدود ۱۹ میلیارد دلار بوده و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این مناطق کار می‌کنند که البته این میزان اشتغال مربوط به افرادی است که به صورت رسمی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از اهداف نظام و تاکیدات رهبری استفاده از ظرفیت‌های جدید است و هر برنامه‌ای و حرکت اجتماعی ـ اقتصادی و توسعه‌ای نیازمند تزریق انگیزه و نشاط از سوی جوانان است که خوشبختانه کشور در حال حرکت در مسیر جوانگرایی در بدنه مدیریتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا