آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند


آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند

کراتین پروتئینی با ساختار فیبری است  که در موها، ناخن ها، بافت پوششی پوست وجود دارد، همچنین سم ها، شاخ ها، پرها و پشم حیوانات نیز سرشار از کراتین می باشد؛ حال کراتینه کردن مو یک روش پر هزینه بوده که خطرات زیادی برای سلامتی انسانها دارد زیرا بیشتر آنها دارای فرمالدهید هستند که بسیار مضر می باشد. در ادامه با عوارض کراتینه مو آشنا خواهید شد. عوارض...

کراتین پروتئینی با ساختار فیبری است که در موها، ناخن ها، بافت پوششی پوست وجود دارد، همچنین سم ها، شاخ ها، پرها و پشم حیوانات نیز سرشار از کراتین می باشد؛ حال کراتینه کردن مو یک روش پر هزینه بوده که خطرات زیادی برای سلامتی انسانها دارد زیرا بیشتر آنها دارای فرمالدهید هستند که بسیار مضر می باشد. در ادامه با عوارض کراتینه مو آشنا خواهید شد.

عوارض کراتینه مو را بهتر بشناسید

همانطور که گفتیم کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج برای صاف کردن و درخشندگی مو و نیز رفع وزی موها است و اگر چه این روش را به عنوان متد طبیعی برای صاف کردن مو به کار می برند، ولی باید بدانید که در این روش از مواد شیمیایی مضر و خطرناکی استفاده می شود؛ کراتینه کردن مو در برخی از افراد موجب بروز واکنش های آلرژیک شده و با علائمی مانند خارش و ظهور دانه های قرمز رنگ همراه است.

آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند
آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند

افرادی که دارای موهای فر و یا وز می باشند، به این دلیل است که پروتئین لازم جهت نرم شدن ساختمان مو در بدن آنها وجود ندارد. بنابراین کراتینه کردن مو روشی برای تامین کراتین مو است که از منابع حیوانی و یا سایر منابع طبیعی تهیه شده است. برای این کار محصول کراتین را بر روی موها مالیده و سپس از یک سشوار داغ برای جذب کراتین به مو استفاده می کنند. در انجام این روش، کوتیکول مو را با کراتین پوشانده و از نرم کننده داخل مو استفاده می کنند. در مرحله آخر مو ها را شست و شو می دهند. در زیر برخی عوارض کراتینه مو را به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند

خطر بروز سرطان

فرمالدهید یک نوع ماده سرطان زا است که معمولا در بیشتر محصولات کراتینه مو وجود دارد حتی نوع معروف و برزیلی کراتین مو نیز حاوی فرمالدهید می باشد. با وجود اینکه در اغلب سالنهای زیبایی از ماسک های مو برای پاک کردن فرمالدهید استفاده می شود، ولی با این حال هیچ روشی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان از جذب مقدار بسیار کم فرمالدهید به پوست بدن جلوگیری شود؛ تعداد کمی از محصولات کراتینه فاقد فرمالدهید هستند که در این صورت نتایج دلخواه برای صاف کنندگی موها را نیز نخواهند داشت، زیرا قدرت صاف کنندگی موها به میزان فرمالدهید موجود در آن بستگی دارد.

ریزش مو

استفاده از این محصول باعث ریزش مو می شود، به طوری که مو ها بعد از اولین شست و شو از ریشه شروع به ریزش خواهد کرد. نازک شدن مو هم یکی دیگر از عوارض کراتینه مو است که چند هفته بعد از انجام این روش دیده می شود.

تخریب ساختمان مو

اگرچه بعد از عمل کراتینه کردن، موها ممکن است بلافاصله صاف و درخشنده به نظر آیند، اما این اتفاق دوام چندانی ندارد و اغلب بعد از گذشت ۲ یا ۳ هفته، قوام و بافت مو تغییر کرده و در نتیجه موها خشک و شکننده می شوند.

آشنایی با عوارض کراتینه مو که باید جدی گرفته شوند

واکنش های آلرژیک

روش کراتینه کردن مو نیز مانند بسیاری از روش های دیگر در زمینه سلامت پوست و مو با بروز حساسیت و آلرژی همراه است که این واکنش اغلب دارای علائمی مانند خارش و نیز بروز دانه های قرمز خواهد بود، بنابراین در صورت داشتن آلرژی به این قبیل محصولات لازم است در استفاده از آنها مراقبت نمایید. به طور کلی عوارض کراتینه مو در اغلب موارد شدید است و نیز استفاده از این روش برای صاف کردن مو های وز و فردار، بیشتر از دو ماه دوام نخواهد داشت.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط