مشارکت 40 هزار گیلانی در جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی


مشارکت 40 هزار گیلانی در جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی

آستارا - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: 40 هزار نفر از این استان در نهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند و به قید قرعه از 185 شرکت کننده برتر و منتخب، در شهرستان ها تجلیل می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا پریسا کرمی روز پنجشنبه در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منطقه غرب گیلان در سالن اجتماعات شهرداری آستارا اظهار کرد: امسال حضور و مشارکت گیلانی ها در جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته و سهم شهرستان آستارا در ارتقای این شاخص، ۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: صدا و سیما، سپاه، فرمانداری ها و شهرداری ها در برگزاری این جشنواره با ما همکاری کردند و ۱۸۵ منتخب گیلانی این جشنواره، مربوط به پنج شهرستان این استان هستند و امروز منتخبان شهرستان های تالش و آستارا در این آئین تجلیل می شوند.

کرمی افزود: این جشنواره در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار شد و در بخش آنلاین که شامل پویش کتابخوانی و نقاشی کودک و نوجوان می شود، ۲۸ هزار نفر یا به عبارتی ۱۴۳ درصد شرکت کنندگان گیلانی مشارکت کرده بودند.

او ادامه داد: میزان مشارکت آستارایی ها در بخش آنلاین، از میانگین استانی بالاتر بود و در این شهرستان به لحاظ پیشینه کتاب و کتابخانه، به این جشنواره اهمیت داده می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای طرح جمع آوری نوشت افزار و کالاهای فرهنگی در کتابخانه های استان برای اهدا به سیلزدگان خبر داد و مشارکت هم استانی های نوعدوست و خیر را خواستار شد.

امام جمعه آستارا نیز در این آئین اظهار کرد: مقام معظم رهبری با وجود مشغله بسیار، الگوی کامل فرد کتابخوان است و فرهنگ و عادت مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: راهکار تغییر یا اصلاح سبک زندگی ایرانی ها الگوبرداری از زندگانی فردی، اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) است و باید برای کسب معرفت بیشتر نسبت به ایشان، آثار مربوط به آن امام عزیز را مطالعه کنیم.

فرماندار آستارا نیز بیان کرد: نام این شهرستان با کتاب و کتابخوانی عجین بوده و همواره رتبه نخست باسوادی را در کشور و منطقه داشته است و قرار گرفتن قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام (ص) و قسم خدا به قلم در کلام وحی، از نشانه های اهمیت کتاب و مطالعه است.

حسن رستم زاد افزود: جوامع بشری متمدن برای دستیابی به توسعه لازم و همه جانبه، به کتاب و کتابخوانی ارزش قائل شده اند و در جامعه اسلامی ما نیز باید گام های بلندتری در ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب برداشته شود.

مشارکت 40 هزار گیلانی در جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی

طرح سه سئوال درباره زندگی امام رضا (ع)، شعرخوانی و پخش نماهنگ از بخش های متنوع اختتامیه این جشنواره بود و در پایان، با اهدای جوایزی از منتخبان شهرستان های تالش و آستارا در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی