کامیابی دختران مشتاق هنر از فارس در کنکور سراسری


کامیابی دختران مشتاق هنر از فارس در کنکور سراسری

شیراز- ایرنا- هنرآموزان فارس در کنکور سال 1398 همچون دانش‌آموزان رشته‌های مختلف پرتوان بودند و سه نفر از آنان موفق به کسب رتبه‌های 7، 8 و 11 کنکور سراسری در رشته هنر شدند.

سیده فاطمه مصطفوی، هنرآموز شیرازی رتبه ۷ کشور را کسب کرده است. او در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: با توجه به تلاشی که در یک سال اخیر کردم، پیش‌بینی می‌کردم رتبه خوبی کسب کنم؛ اما به‌دلیل پیچیدگی کنکور هنر و تعدد منابع آن از شنیدن رتبه تک‌رقمی غافلگیر شدم.

وی همراهی‌های خانواده‌اش را ارج می‌نهد و فراهم کردن فضایی بدون دغدغه و نگرانی را راز موفقیتش می‌داند.

این هنرآموز درباره میزان و نوع درس‌خواندنش گفت: برنامه درس خواندن پیش از شروع مدارس در ایام مدرسه و بعد از آن کاملاً متفاوت بود؛ اما در مجموع روزانه بین ۱۰ ساعت دروس عمومی و تخصصی را مطالعه می‌کردم؛ البته از عید نوروز به بعد سعی کردم میزان مطالعه و کیفیت آن را بیشتر کنم.

به عقیده فاطمه مصطفوی، هدفمند درس خواندن از صرف زمان بیشتر مهم‌تر است، لزومی ندارد زمان زیادی برای درس خواندن گذاشت، مهم این است که منابع را درست انتخاب کنیم و آنها را مفید و به اندازه کافی بخوانیم.

کامیابی دختران مشتاق هنر از فارس در کنکور سراسریفاطمه مصطفوی دارنده رتبه هفتم رشته هنر در کنکور سراسری

این دارنده رتبه برتر کنکور هنر به هنرجویان پیشنهاد کرد که وقت بیشتری را برای دروسی صرف کنند که در آن‌ها تسلط کمتری دارند؛ چراکه کنکور هنر وابسته به ۱۱ عنوان درس عمومی و تخصصی است و با اینکه در زیر گروه های مختلف ضرایب متفاوتی دارد، اگر دانش‌آموزان برای کسب رتبه خوب تلاش کنند، حتماً به نتیجه خواهند رسید.

او مشاوره به موقع، شروع منابع در زمان مناسب و مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن را از عوامل موفقیت خود برشمرد و البته دوری از شبکه‌های اجتماعی را نیز برای کسانی که واقعا می‌خواهند در کنکور موفق شوند ضروری دانست.

فاطمه مصطفوی قصد دارد در رشته ارتباط تصویری یا نقاشی در پردیس هنرهای زیبا و دانشگاه هنر تهران درس بخواند.

فاطمه احمدی، دیگر هنرآموز شیرازی است که رتبه ۸ کنکور سراسری هنر را کسب کرده است.

او به خبرنگار ایرنا گفت که گمان نمی‌کرده است رتبه تک‌رقمی را کسب کند اما با توجه به تلاشش به کسب رتبه خوبی امیدوار بوده است.

احمدی ساعات درس‌خواندنش را روزانه بین ۵ تا ۱۰ ساعت عنوان کرد و تمرکز و اعتمادبه‌نفس را دو عامل اصلی در موفقیت خود دانست.

کامیابی دختران مشتاق هنر از فارس در کنکور سراسریفاطمه احمدی دارای رتبه هشتم کنکور سراسری رشته هنر

این هنرآموز همچنین بهره‌گیری از صحبت‌ها و مشاوره‌های مربیان و دبیران و استفاده از تجربه آنان را دیگر دلیل موفقیت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها بیان کرد.

احمدی عنوان کرد:در طول زمانی که خود را برای کنکور آماده می‌کردم از فضای مجازی دور بودم، از اینستاگرام استفاده نمی‌کردم و از دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز صرفاً به منظور اطلاع از زمان کلاس‌های آموزشگاه استفاده می‌کردم.

این هنرآموز علاقه دارد در رشته عکاسی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر به ادامه تحصیل بپردازد.

فاطمه فرزانه دانش‌آموز خرامه‌ای است که در کنکور سراسری هنر سال ۱۳۹۸ رتبه ۱۱ را کسب کرده است. او به خبرنگار ایرنا گفت که سال گذشته در این رشته رتبه ۲۱۱ را کسب کرده است و از این جایگاه راضی نبوده است.

او ادامه داد: با آن رتبه نمی‌توانستم در دانشگاه تهران و در رشته موسیقی که به آن علاقه داشتم قبول شوم؛ اما امسال کاملاً متفاوت تلاش کردم و امیدوار بودم رتبه زیر ۴۰ را کسب کنم؛ البته از آنجا که رشته دبیرستانم تجربی بود، خانواده و معلمان مدرسه همیشه به من توصیه می‌کردند که با توجه به استعدادم، رشته تجربی را ادامه دهم و خوشحالم با این رتبه ثابت کردم اگر به دنبال علاقه ام باشم، موفق‌تر خواهم بود.

فرزانه ساعات مطالعه خود را بین ۶ تا ۷ ساعت عنوان کرد و افزود: بعد از بهمن ماه به روش خاص خودم رسیده بودم و دروس را به صورت مبحثی از کتاب‌ های مختلف دنبال می‌کردم و آنقدر جذب یک موضوع می‌شدم که زمان بسیار زود می‌گذشت و به خاطر علاقه و هدفم خسته نمی‌شدم.

کامیابی دختران مشتاق هنر از فارس در کنکور سراسریفاطمه فرزانه دارای رتبه یازدهم رشته هنر در کنکور سراسری

این دانش‌آموز درباره عامل موفقیتش در کنکور گفت: من دختر با پشتکاری نبودم، همیشه به استعدادم متکی میشدم و تلاش بیشتر و بیشتر برایم چیز عجیب غریبی بود، اما در سال کنکور به خاطر انگیزه و هدفی که داشتم سعی کردم همه چیز را تغییر دهم. افراد بسیاری در زندگی‌ام به من انگیزه می‌دادند، همیشه این افراد را در کنار خودم نگه می‌داشتم تا به من انرژی دهند.

فرزانه درباره استفاده از فضای مجازی نیز گفت: بیشتر برای جست‌وجو و پیگیری بعضی مباحث هنری از اینترنت استفاده می‌کردم؛ اما برای سرگرمی به هیچ عنوان سراغ فضای مجازی نمی‌رفتم.

این رتبه برتر کنکور قصد دارد در رشته موسیقی یا ارتباط تصویری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران به تحصیل بپردازد.

او به کسانی که قصد شرکت در کنکور را دارند پیشنهاد کرد: از آنجا که منابع کنکور هنر زیاد و تا حدی پیچیده و گیج‌کننده‌ است، انتخاب منابع مناسب و سپس برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح از اهمیت بسیاری برخوردار است. تلاش برای رسیدن به هدف و ایمان به اینکه هیچ چیزی دور از دسترس نیست.

۹۸۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی