سفیر کبیر جدید آمریکا بطور رسمی آغاز بکار نمود


دیوید ساترفیلد به عنوان سفیر جدید ایالات متحده آمریکا در آنکارا ادای سوگند نمود

دیوید ساترفیلد که به عنوان سفیر جدید ایالات متحده آمریکا در آنکارا تعیین شده بود، پس از ادای سوگند در وزارت امور خارجه این کشور طی مراسمی ادای سوگند کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره در توئیتر نوشت: َ«از شرکت در مراسم سوگند ساترفیلد لذت بردم. او تجربه و دانش لازم برای این منصب را دارد. از بابت داشتن ساترفیلد جهت نمایندگی منافع ایالات متحده آمریکا در آنکارا خوش شانس هستیم.»

گفتنی است دیوید ساترفیلد یکی از دیپلمات های ارشد و حرفه ای وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. او متولد سال 1954 بوده و از سال 1980 تاکنون، در نقاط مختلف خاورمیانه مشغول به فعالیت بوده است. وی در روند مذاکرات آستانه (ترکیه، روسیه و ایران) به عنوان ناظر از سوی آمریکا حضور پیدا کرده بود.

ساترفیلد در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا٬ به عنوان مدیر کل "نیروهای چند ملیتی و ناظران" مسئول حفظ صلح در شبه جزیره سینا بود. وی همچنین در خلال سال های 2013-2014 در مصر به عنوان مصلحت گذار موقت آمریکا انجام وظیفه کرده است.

ساترفیلد همچنین به عنوان مشاور ارشد در امور عراق با کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه جورج دبلیو بوش نیز فعالیت کرده است. او همچنین در پست های مختلف در سفارتخانه های آمریکا در لبنان، سوریه، تونس و عربستان سعودی فعالیت داشته است.

دولت ترامپ در سال 2017، جان باس سفیر وقت آمریکا در ترکیه را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در افغانستان معرفی کرده بود. بعد از باس نیز سفیری برای آنکارا منصوب نشده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 16 فوریه سال جاری دیوید ساترفیلد٬ مسئول ارشد این کشور در امور خاورمیانه را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در ترکیه معرفی کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس