ابراز تمایل بولتون برای ازسرگیری فوری مذاکرات با کره شمالی


ابراز تمایل بولتون برای ازسرگیری فوری مذاکرات با کره شمالی

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن آنکه آزمایشات موشکی «پیونگ‌یانگ» را مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل خواند، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای کاری با کره شمالی مجدداً به زودی آغاز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) در گفت وگو با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» به آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی اشاره کرد و آن را در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین تهدیدی برای کره جنوبی، ژاپن و ارتش آمریکا در آسیا خواند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اینحال ادامه داد، گرچه آزمایشات موشکی کره شمالی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل بوده است اما نقض هیچ‌یک از وعده‌هایی نیست که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشت که اظهارات بولتون نشان می‌دهد که آمریکا همچنان خواستار گفت‌وگو با «پیونگ‌یانگ» است و باب گفت‌وگو با این کشور را باز نگه داشته است.

وی در خصوص قابلیت موشک‌های کره شمالی تصریح کرد: «جدیدترین آزمایش موشکی (کره شمالی) با عنوان «کی ان 23» از نظر ما دارای بردی است که قابلیت هدف قرار دادن تمامی کره جنوبی و بخش‌هایی از ژاپن را دارا است. چنین چیزی قطعاً نیروهای مستقر ما (در این مناطق) را در معرض خطر قرار می‌دهد».

بولتون در خصوص چشم‌انداز گفت‌وگو با کره شمالی، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای کاری «به زودی مجدداً آغاز شود» و توضیح داد: «در حقیقت، ما از زمان دیدار رئیس‌جمهور (ترامپ) با کیم جونگ اون در منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی، مذاکرات قابل توجهی در سطوح کاری با کره شمالی نداشتیم».

وی سپس تصریح کرد که مسئله حقیقی این است که آیا کره شمالی «تصمیم راهبردی شفافی برای کنار گذاشتن سلاح های اتمی و سامانه‌های تحویل خود اتخاذ خواهد کرد یا خیر».

بولتون در حالی برای مذاکره ابراز تمایل کرده است که پیش از این وزارت خارجه کره شمالی تأکید کرده بود که تا زمان توقف کامل رزمایش‌های واشنگتن-سئول، وارد مذاکره نمی‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گذشته از دریافت یک نامه دیگر از سوی «کیم جونگ اون» رخبرد داد و طبق گزارش خبرگزاری کیودو، کیم تأکید کرده است که گرچه تمایلی به انجام آزمایش‌های موشکی نداشته است اما این آزمایشات را در مقابل رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول منصفانه می‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن